וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד מת"א חשוד בשני ניסיונות חיסול, תקיפה והצתה

קובי מנדל ואיילה חננאל

17.5.2011 / 12:00

הותר לפרסום: עו"ד גור פינקלשטיין חשוד בשורה של עבירות אלימות. בין היתר, הוא חשוד שניסה לחסל את בן זוגה של גרושתו, ניסה לחשמל למוות בכיר בעיריית ת"א, וניסה לפוצץ מבנה ביפו

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, טל אנגלנדר, עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

עורך הדין גור פינקלשטיין, תושב תל אביב, חשוד שעמד בראש כנופיה של שבעה בני אדם החשודים שביצעו שני ניסיונות רצח באמצעות הנחת מטעני חבלה, וכן הצתות, גרימת חבלה חמורה ועבירות אלימות נוספות, כך הותר בצהריים (שלישי) לפרסום. בין היתר, חשוד פינקלשטיין כי ניסה לרצוח את בן זוגה של גרושתו, וכן ניסה לחסל את יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ת"א, שוטה חובל. בית משפט השלום בעיר האריך את מעצרם של כל החשודים, ומחרתיים ככל הנראה יוגש נגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי בעיר.

חקירת הפרשה החלה בחודש נובמבר האחרון, לאחר פיצוץ מטען חבלה שהונח מתחת למכוניתו של דניאל כהן, תושב חיפה. כתוצאה מהפיצוץ, נפצע כהן באורח קשה ועבר ניתוח בבית החולים רמב"ם בעיר. בתו בת הארבע, שעמדה לידו בעת האירוע, לקתה בהלם. לדברי חוקרי המשטרה, המטען היה רב עוצמה וכלל ברגים: "מי שהפעיל את המטען ידע שברכב הייתה ילדה. המטען היה ממוקד לפגוע בכהן", אמרו במשטרה לאחר הארוע.

אילוסטרציה. שלומי גבאי, חטיבת דובר המשטרה
"מי שהפעיל את המטען ידע שברכב הייתה ילדה. המטען היה ממוקד לפגוע בכהן" אמרו במשטרה לאחר הארוע. גור פינקלשטיין. ברקע: הרכב שפוצץ/חטיבת דובר המשטרה, שלומי גבאי

לאחר המקרה, החל צוות החקירה בפיקודם של מפקד ימ"ר חוף סנ"צ שאול בן שמואל וראש מיחלק תשאול רפ"ק תמיר ארד, לחקור את האירוע תחת מעטה חשאיות. בשלבים מתקדמים של החקירה, הגיעו השוטרים למסקנה כי המטען נועד לחסל את דניאל כהן ולא להעביר לו מסר של הפחדה, וזאת תוך התעלמות מכך שבתו הפעוטה נמצאה עימו ברכב. החקירה נמשכה ונוהלה תוך שיתוף פעולה עם חוקרי ימ"ר מחוז תל אביב.

בחודשים האחרונים התמקדו שוטרי ימ"ר תל אביב בפיקודו של נצ"מ שלומי מיכאל בכיוון החקירה לפיו מזמין החיסול הוא עורך הדין גור פינקלשטיין הגרוש מבת זוגו הנוכחית של דניאל כהן. עורך הדין פינקלשטיין מוכר מאוד באזור תל אביב, בעל משרד עורכי דין גדול ומשמש גם כעורך הדין של המרכז הסיינטולוגי בעיר. כמו כן, צבר פינקשלטיין נכסים והון רב במסגרת עבודתו.

לדברי החוקרים, המניע לניסיון הרצח היה רצונו של פינקלשטיין לזכות במשמורת על בנו בן ה-11 אשר נמצא במשמורת אצל גרושתו, כאמור, בת זוגו של דניאל כהן. לטענת החוקרים, פינקלשטיין פיתח עם השנים שנאה עזה כלפי כהן.

לדברי המשטרה, לאחר שנעצר, הכחיש פינקלשטיין כל קשר למעשה. יחד עמו נעצרו שישה חשודים נוספים, רובם הועסקו במשרדו בעבודות שונות. לטענת המשטרה, לאחר ששאר החשודים הודו בחשדות המיוחסים להם, אמר עו"ד פינקלשטיין בחקירתו כי הוא נסחט על ידי החשודים האחרים, וכי המעשים שהם ביצעו נועדו להפחידו. לדברי המשטרה, מחומר הראיות עולה כי פינקלשטיין הוא שהזמין את החיסול בעוד שיתר החשודים שימשו כמתווכים וכמבצעים.

חשד: ניסה לרצוח גם את גרושתו

בין החשודים שנעצרו, נמצאים רמזי באכר, החשוד בניסיון הרצח של כהן ועדאללה באכר החשוד שיחד עם אדם נוסף הניח את המטען.

מהחקירה עלו חשדות נוספים כלפי פינקלשטיין. לדברי החוקרים, היו בעבר ניסיונות נוספים לפגוע בכהן: באחד המקרים הוא הותקף בחדר המדרגות ונעשה ניסיון לדקור אותו, בפעם אחרת קיבל שיחת טלפון שנועדה לברר את זהות מכוניתו, וכן הייתה כוונה לפגוע בו עם חומצה שהוכנסה לאקדחי מים. לדברי המשטרה, באחד המקרים, נעשה ניסיון לפגוע בו בעת שהוא הגיע לת"א עם בנו של עו"ד פינקלשטיין כדי להביאו לאביו. כמו כן, פינקלשטיין חשוד כי תיכנן גם לרצוח את גרושתו. בעקבות חשיפת החשד, החלה המשטרה לאבטח את האישה ושמה נאסר לפרסום.

אך החשדות לא נגמרים כאן. צוותי החקירה של מרחב יפתח בפיקודו של נצ"מ יורם אוחיון בשיתוף חוקרי ימ"ר תל-אביב, גילו במהלך עבודתם ניסיונות נוספים לגרימת חבלה חמורה, הצתות ואירועים נוספים שהתרחשו דרומה יותר, בתל אביב. על פי החשד, פינקלשטיין שכר את החשודים לפגוע גם בראש הוועדה לתכנון ובנייה בעיריית ת"א, שוטה חובל. מהחקירה עולה, כי במהלך חודש מאי אשתקד התבצע ניסיון לרצוח את חובל על ידי מטען חבלה שהופעל ברכבו בעת שביקר בחולון. לדברי המשטרה, פינקלשטיין רצה לפגוע בחובל לאחר שזה הוציא צו הריסה למבנה הסיינטולוגיה ביפו לאחר חריגת בנייה שהתגלתה במקום.

ניסיון החיסול כאמור לא צלח ולדברי המשטרה, כשבועיים לאחר מכן התארגנו שניים מהחשודים, התחפשו לשוטרים ועצרו את חובל ברכבו בסמוך למשרדי העירייה בתל אביב. על פי החשד, כשפתח חובל את חלונו לדבר עמם, חשמלו אותו. הוא החל להיאבק עמם, אך נפל ונותר שוכב במקום.

"המשטרה נשבתה בקונספציה"

המשטרה מייחסת לפינקלשטיין גם מספר ניסיונות הצתה. לדברי המשטרה, מהחקירה עלה כי פינקלשטיין, הפועל גם כנציגה המשפטי של קבוצת הסיינטולוגיה בישראל, היה אחראי מטעמם לרכישת מבנה ביפו שהיה אמור לשמש כמרכז העולמי של הקבוצה. עם זאת, לאחר הצו שהוצא להריסת המבנה, גילה פינקלשטיין כי הוא לא יקבל את כספו אם לא יסתיים השיפוץ, ולכן, על פי החשד, החליט להציתו. הוא חשוד שניסה להצית ואף לפוצץ את הבניין בשלוש הזדמנויות שונות, ולהתחפש יחד עם המבצעים הנוספים לדתיים, על מנת שהמשטרה תחשוב כי מדובר במעשה על רקע דתי.

לדברי המשטרה, כל החשודים בפרשה הודו בעבירות המיוחסות להם וקשרו לפרשה את עו"ד פינקשלטיין. גורם משטרתי בכיר מסר לוואלה! חדשות, כי מדובר באחת הפרשיות הסבוכות שנחקרו בימ"ר חוף: "בסופו של דבר, בעזרת עבודה רצינית ונחישות, אנו מגיעים לכתב אישום נגד המעורבים. מנענו פה המשך פיגוע פלילי, עם כל המאפיינים של הפעלת מטענים מתוחכמים".

פרקליטיו של פינקלשטיין, עורכי הדין אבי חימי ואבי וכניש, אמרו כי הם "דוחים מכל וכל את החשדות. החקירה התנהלה במחשכים תחת איפול כבד ועד היום טרם קיבלנו את חומר החקירה. אומרים שאור השמש הוא המטהר הטוב ביותר ואנו בטוחים שכעת, כשהוסר האיפול והראיות יצאו לאור, נוכיח שהמשטרה נשבתה בקונספציה ויחסה לאדם נורמטיבי, מוערך ומצליח עבירות לא לו".

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של שוטה חובל, אמר לוואלה! חדשות: "אני שמח שהמשטרה ניקתה את מרשי מכל הטענות שפורסמו בתקשורת לאחר תקיפתו והטמנת המטען תחת רכבו, לפיהן חובל חייב כספים בשוק האפור או קשור ל'מאפיה' כלשהי. היום התברר כי הוא חף מפשע לחלוטין כי הוא עובד ציבור מסור וישר וכי הפגיעה בו בוצעה על רקע העבודה שביצע את תפקידו על רקע ראוי והולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully