וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה ישלול הכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית"

ב"ידיעות אחרונות" התפרסמו עיקרי הנאום שצפוי הנשיא האמריקאי לשאת בעוד יומיים, במסגרתם הוא יקרא לישראל לסגת לקווי 67', להפסיק הבנייה בהתנחלויות ולחלוקת ירושלים

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ישלול בנאומו ביום חמישי הקרוב את ההכרזה החד-צדדית של מדינה פלסטינית אולם הוא יקרא לישראל לסגת לגבולות 67' עם תיקוני גבול כך פורסם הבוקר (שלישי) בעיתון "ידיעות אחרונות". הדיווח מסתמך על "שיחות שקיימו בימים האחרונים היועץ לביטחון לאומי, אלוף (מיל') יעקב עמידרור וקודמו בתפקיד, ד"ר עוזי ארד עם בכירים בממשל האמריקאי לקראת ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בוושינגטון".

מעיקרי הנאום שהגיעו לידי העיתון עולה כי אובמה יקרא לצדדים לחדש את המשא ומתן, ויקרא לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, כמו גם להימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים שתשנה את המצב בשטח. מבחינת מעמדה של ירושלים, אובמה צפוי לומר כי ארה"ב רואה בעיר כבירתן של שתי המדינות, על פי חלוקה שקבע בזמנו הנשיא ביל קלינטון – השכונות היהודיות לישראל והשכונות הערביות לפלסטין.

אולם, בראיון לגלי צה"ל הכחיש עמידרור את הדיווח ואמר: "קראתי את המאמר ב'ידיעות אחרונות' ויש שם את שמי ושמו של עוזי ארד וחוץ מזה אין שום דבר נכון, שום דבר לא נכון בכל הדיווח הזה".

אמש, נשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאום בכנסת בו פירט את חזונו המדיני. נתניהו פירט את עקרונותיו ואמר כי "ראשית, יש הסכמה סביב דרישתי שהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. שנית סביב עמדתי שההסכם בינינו חייב להביא לסוף הסכסוך ולקץ התביעות ממדינת ישראל. שלישית, שבעיית הפליטים תיפתר מחוץ לגבולות מדינת ישראל. רביעית, מדינה פלסטינית תוקם רק בהסדר שלום שלא יפגע בביטחון ישראל. אני מאמין שיש הסכמה רחבה עם העמדה שהמדינה חייבת להיות מפורזת עם אמצעי ביטחון חזקים בשטח כולל נוכחות צבאית חזקה לאורך נהר הירדן. חמישית, אנחנו מסכימים שיש לשמור על גושי ההתיישבות. גושי היישובים חייבים להישאר בתוך מדינת ישראל. ושישית, אני עומד על כך ורבים מכם עומדים על כך, שירושלים תישאר בירתה המאוחדת של מדינת ישראל. אלה העקרונות שמתווים את הדרך שלי ושלנו".

לסיכום חזונו המדיני אמר נתניהו כי "אני יודע שישנם גם אלה שאינם מסכימים עם כמה מהדברים שאמרתי, אבל רוב העם כן מסכים איתם. שלום אמתי זה מה שאנחנו רוצים להשיג, הפשרות הן כואבות כי מדובר בכל מקרה בחלקי מולדת שלנו. אנחנו נמצאים ברגע היסטורי זה, בו קוראים תיגר על עצם קיומנו ורובנו מסכימים עם העקרונות. זהו הרגע להתאחד לטובת המדינה ואני קורה לכם, לחברים הציוניים באופוזיציה: התעלו מעל שיקולים מפלגתיים, שימו בצד אינטרסים אישיים הצטרפו אלינו על בסיס זה, ביחד נציג חזית אחידה למען הביטחון, למען השלום ולמען המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully