וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה את "חוק הכבילה" של העובדים הזרים

16.5.2011 / 21:08

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את "חוק הכבילה" המכשיר הלכה למעשה את "כבילתם" של עובדים זרים למעסיקיהם. יו"ר ועדת הפנים: "זו בשורה לנזקקים לשירותי הסיעוד"

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את "חוק הכבילה" הנוגע לעובדים הזרים. הצעת החוק עברה ברוב של 26 תומכים מול שישה מתנגדים. החוק קובע בין היתר כי שר הפנים יהיה רשאי לקבוע בנוגע לעובדים זרים בתחום הסיעוד, את מספר המעסיקים שהם רשאים לעבור ביניהם ואף "לכבול" לאזור גיאוגרפי מסוים את תחום עיסוקם הספציפי.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) בירך על אישור החוק ואמר כי "זו בשורה לאותם אנשים שנזקקים לעובדי הסיעוד. עשינו קצת סדר ואני מקווה שנזהרנו בכבודם של העובדים ובמקביל סייענו לאותם אנשים מוגבלים".

עם זאת, לא כולם היו מרוצים מאישור החוק. ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה לאחר ההצבעה כי "אני מכירה באופן אישי את מצוקתם של הוריי הקשישים, שמטופלים בעובדות סיעוד ואני מכירה מצוקתם של נכים, המוצאים עצמם ביום בהיר אחד בלי עובדת סיעודית, אך לא ניתן לפתור עוול ביצירת עוול חדש. חוק הכבילה זו הצעה דרקונית מבית היוצר של שר הפנים, בניגוד לקביעת בג"ץ, שראה בכבילה עבדות מודרנית".

בעמותת "רופאים לזכויות אדם" ביקרו בחריפות את אישור החוק. פרופ' צבי בנטואיץ', יו"ר העמותה מסר כי "התיקון לחוק פותח פתח אשר עלול להוביל עשרות אלפי מהגרים להפוך לעבדים נרצעים של מעסיקיהם. כך, באופן רשמי, מדינת ישראל מצטרפת למועדון העגום של מדינות המעגנות בחוק פרקטיקות של עבדות מודרנית ונוהגת במהגרים כאילו היו כלי עבודה בלבד, ללא צרכים ומשוללי חירות. לאחר שנים של מאבק לביטול הסדר הכבילה, לא נותר לנו אלא לשוב למאבק משותף של עובדים, מעסיקים ופעילים כנגד פגיעה בזכויות מהגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully