וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תעביר לפלסטינים את הכספים שהקפיאה

פנחס וולף וניר יהב

16.5.2011 / 0:01

ירושלים תעביר לפלסטינים את כספי המסים שישראל גובה עבורם, לאחר ההחלטה להקפיאם בשל הסכם הפיוס בין פתח וחמאס. שטייניץ: הכספים יועברו רק אם לא ישמשו למימון טרור

ישראל בוחנת את חידוש העברת כספי המיסים אותם היא גובה עבור הרשות הפלסטינית. בתחילת החודש הוקפאה העברת הכספים, בשל חתימת הרשות על הסכם הפיוס הפלסטיני עם חמאס. נציגים של משרד האוצר ייפגשו בימים הקרובים עם נציגי הרשות הפלסטינית כדי לתאם עמם העברת כ-300 מיליון שקלים מכספי מסים.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר אמש (ראשון) כי בימים האחרונים התקבלו הבהרות מסוימות מצד הרשות הפלסטינית, וכי משרדו, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בוחן אם ההבהרות הללו מניחות את דעתם. בהודעה שפרסם הלילה משרד האוצר, נמסר בנוסף כי ההחלטה להשיב את הכספים לרשות הפלסטינית התקבלה לאחר שהובהר כי הכספים לא יועברו לפעילי חמאס - ולא ישמשו למימון פעילות טרור. עם זאת, שר האוצר הבהיר שבמידה ובחודשים הקרובים תקום ממשלה בהשתתפות החמאס, או במידה ויהיה שינוי לרעה בדפוסי ההתנהלות של הרשות בכל הנוגע לטרור, ארגוני טרור או פעילות עוינת, שומרת ישראל לעצמה את הזכות להוציא כרטיס אדום ולמנוע את העברת הכספים, כפי שנהגה במקרים דומים בעבר.

"הגדרתי זאת כ'כרטיס צהוב' שהוצאנו לפלסטינים. אם יהיה צורך, נוציא 'כרטיס אדום'", אמר שטייניץ, בכנס שנערך ברמת גן. בצהריים, דן פורום "השביעייה" בנושא, ושם ככל הנראה הוחלט לבחון את אותן "הבהרות" שהתקבלו מהפלסטינים.

מקורות פלסטינים מסרו אמש לסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית כי ראש הממשלה כבר קיבל את ההחלטה על העברת הכספים. על פי הדיווח, שרת החוץ האמריקאית הילרי קלינטון ושליח הרביעיה הבינלאומית (הקוורטט) טוני בלייר, כבר שוחחו עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, והודיעו לו על ההחלטה.

עדכון ראשון: 23:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully