וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים ביפו לציון הנכבה: "לא נשכח הטרגדיה"

14.5.2011 / 18:27

לא רק בירושלים: גם ביפו יצאו מאות מפגינים לרחוב במסגרת האירועים לציון "יום הנכבה", שרו את המנון פלסטין וקראל מימוש זכות השיבה. "ישראל הוקמה על חורבות העם הפלסטיני"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יותם בן-דוד)

מאות בני אדם הפגינו בשעות הצהריים (שבת) ביפו במסגרת האירועים לציון "יום הנכבה". כתוצאה מכך, דרך שדרות ירושלים נחסמה לתנועה. המפגינים נשאו דגלי פלסטין, שרו את ההמנון הפלסטיני וקראו לממש את זכות השיבה. בהפגנה השתתפו פעילים פוליטים רבים מכל המפלגות הערביות וכן פעילי שמאל ישראלים ופעילים פוליטים מעראקיב, לוד ורמלה.

אחד ממארגני ההפגנה, סאמי אבו שחאדה, אמר כי הכמות הגדולה של המפגינים "תסייע לנו להעביר את המסר המרכזי שלנו לכל העולם, לפיו לא נשכח את הטרגדיה של עמנו משנת 48' ולא נוותר על זכות השיבה למקומות שמהם גורשו משפחותינו". לדבריו, "אנחנו רוצים להעביר מסר לרחוב הישראלי שהחברה בישראל מתעלמת מהנכבה הפלסטינית, מפנה עורף לכאב של עמנו ושוכחת שמדינת ישראל הוקמה על חורבות העם הערבי הפלסטיני".

גם בירושלים אירעו מספר אירועים לציון "יום הנכבה" ומפגינים יצאו לרחובות במספר מוקדים בעיר. כ-200 בני אדם לקחו חלק בתהלוכה שיצאה סמוך לשעה 14:00 משער שכם בירושלים לכיוון צומת רוקפלר, ולוותה על ידי כוחות משטרה. כמו כן, ארבעה בני אדם נעצרו בחשד להפרות סדר לאחר שמספר מפגינים יידו אבנים לעבר כוחות משטרה בהר הזיתים בירושלים. יתר המפגינים נמלטו לאזור ראס אל עאמוד, שם נעצרו שני מפגינים נוספים. בנוסף, שני אנשי התנועה האיסלמית עוכבו לחקירה לאחר שסירבו לבקשת המשטרה לעזוב את בית הקברות המוסלמי בשכונת עין כרם אליו הגיעו עם מספר חברים נוספים בתנועה. לטענתם, הם הגיעו לבית הקברות על מנת לנקות את הקברים.

אמש נורה הנער הפלסטיני, מילאד עיאש בן 17, במהלך ההפגנות לרגל "יום הנכבה" במזרח ירושלים והבוקר הוא מת מפצעיו. הוא נורה לאחר שיידה אבנים לעבר בית יהונתן. מאהר עיאש, דודו של הנער, הודיע כי אחיינו מת מפצעיו לאחר שנפצע אנושות מירי בבטנו במהלך ההפגנות לרגל "יום השאגה". במהלך הלווייתו של עיאש יודו אבנים לעבר כוחות הביטחון וכן נעשה ניסיון להיכנס בכוח לבתי יהודים בשכונת סילוואן, ניסיון שנמנע על ידי המשטרה וכוחות מג"ב.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו קיים בשעות האחרונות ישיבות הערכת מצב במטה הארצי ובמטה מחוז ירושלים על רקע אירועי ציון "יום הנכבה" במזרח ירושלים ולקראת האירועים הצפויים מחר ברחבי הארץ. בישיבות נכחו קצינים בצמרת המשטרה וכן גורמי ביטחון במשמר הגבול. המפכ"ל הדגיש כי המשטרה תאפשר פעולות מחאה תוך איפוק וריסון ומנגד לא תאפשר הפרות חוק והפרות סדר. עוד נמסר מהמשטרה, כי ההיערכות במזרח ירושלים וביישובי עוטף עזה תימשך בכוחות מתוגברים וכך גם ההיערכות בשאר מחוזות המשטרה בימים הקרובים, זאת על מנת לתת מענה לכל תרחיש אפשרי.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully