וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לישראל: "העבירו שמות החיילים מהמרמרה"

העיתון "זמאן" דיווח כי התובע הכללי בטורקיה הגיש בקשה לישראל לקבל את שמות החיילים שפשטו על ספינת המרמרה בשנה שעברה. הוא גם ביקש התנצלות רשמית ופיצוי למשפחות הנספים

התובע הכללי בטורקיה הגיש לרשויות המשפטיות בישראל מכתב בו הוא דורש לקבל את שמותיהן של האחראים על "הפשיטה הישראלית הקטלנית" על הספינה "מאווי מרמרה" במהלך המשט לעזה בשנה שעברה – כך דיווח אתמול (שישי) העיתון הטורקי "זמאן". במכתב, שאורכו כשני עמודים, תוארה הפשיטה וכן צוינו שמותיהם של ההרוגים והפצועים. בנוסף, דרש התובע במכתב לקבל את פרטי ההתקשרות עם החשודים בתקיפה וכן עם אלה שהורו להם לבצע אותה. כמו כן, הוא ביקש לקבל גם מסמכים הקשורים לתקרית.

עוד נכתב בפנייה, כי טורקיה דורשת מישראל התנצלות רשמית ופיצוי למשפחות הנספים. בפשיטה על הספינה, שעשתה את דרכה לעזה בטענה כי על סיפונה ישנו ציוד סיוע הומניטרי, נהרגו שמונה אזרחים טורקים ואזרח אמריקאי אחד.

בחודש שעבר, הזהירה ממשלת טורקיה את ישראל שלא תנסה להשתלט בכוח על המשט הבא שאמור לנסות להגיע לחופי עזה בסוף החודש הנוכחי. שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, אמר בראיון שהעניק ל"סידני מורנינג הארלד" כי "אנחנו מתריעים בישראל, שלא תעשה את אותה הטעות שנעשתה בשנה שעברה". דאווטאולו התייחס גם להשתלטות חיילי צה"ל על ספינת המאווי מרמרה והזכיר כי האו"ם קבע שהמצור הימי שישראל הטילה על רצועת עזה אינו חוקי. "הים התיכון אינו שייך לאף מדינה", הוסיף דאווטאולו.

שר החוץ הטורקי התייחס גם לבקשה שהעבירה ישראל לממשלה הטורקית שזו תפעל למנוע את יציאת המשט לעזה. "אנחנו יכולים לייעץ, אנחנו יכולים לומר כל מיני דברים, אבל איננו יכולים לעצור את המשט", הוא השיב. לדבריו, מדובר ביוזמה אזרחית ולא ממשלתית. הוא הוסיף כי בשנה שעברה ביקשה ממשלת טורקיה מארגון ה-IHH שלא לצאת למשט אך לא מנעו אותו כיוון ש"מדובר בחברה דמוקרטית ולא ניתן היה לעצור אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully