וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בהלווית הנער שנהרג בהפגנת הנכבה

איילה חננאל וניר יהב

14.5.2011 / 12:09

במהלך הלווית הנער שנורה אתמול בהפגנת יום הנכבה, יידו פלסטינים אבנים לעבר שוטרים וניסו לפרוץ לבתי יהודים בסילוואן. אביו של הנער: "בני נהרג כשהיד במסגרת ההגנה על ירושלים"

אבנים יודו בצהריים (שבת) לעבר כוחות משטרה ומג"ב במהלך הלוויתו של הנער הפלסטיני מילאד עיאש, שמת הבוקר מפצעיו לאחר שנורה בהפגנות יום הנכבה אתמול במזרח ירושלים.

בהלוויה, שיצאה מראס אל עאמוד, השתתפו מאות בני אדם, ובמהלכה נעשה ניסיון להיכנס בכוח לבתי יהודים בשכונת סילוואן, ניסיון שנמנע על ידי המשטרה וכוחות מג"ב. לאחר מכן, המשיכה השיירה למעלה מוטה גור בעיר העתיקה, בדרכה לבית העלמין הסמוך להר הבית.

אביו של עייאש אמר כי בנו הוא "שהיד": "בני נהרג במסגרת ההגנה על ירושלים, על המקומות הקדושים ועל מסגד אל-אקצא. הכיבוש יכול לנסות לייפות את פניו, אך הפנים האמיתיות שלו תמיד יישארו מכוערות וברבריות. אין לנו מה לצפות מישראל אלא להתנהגות מכוערת ולהמשך ביצוע פשעים שרק מבטאים את הצמא שלה לדם". עדי ראייה סיפרו כי כוחות הביטחון הישראלים כיתרו במהלך ההלוויה את סילוואן וראס אל-עאמוד ושיגרו כוחות משטרה רבים לאזור מסגד אל-אקצא.

מילאד עיאש בן ה-17, נורה אתמול במהלך הפגנות "יום השאגה", לאחר שיידה אבנים לעבר בית יהונתן במזרח ירושלים. מאהר עיאש, דודו של הנער, מסר היום לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אחיינו מת מפצעיו לאחר שנפצע אנושות מירי בבטנו. גורמים פלסטינים מסילוואן אמרו הבוקר לוואלה! חדשות לפני ההלוויה כי "כרגע המצב שקט ואנחנו לא מתכננים שום דבר". משטרת ירושלים פתחה בחקירת נסיבות המקרה.

בתוך כך, מאות בני אדם הפגינו בשעות הצהריים ביפו במסגרת האירועים לציון "יום הנכבה". כתוצאה מכך, דרך שדרות ירושלים נחסמה לתנועה.

אירועי יום הנכבה בירושלים. נמרוד סונדרס
הפגנות היום בירושלים/נמרוד סונדרס

גורמים מדיניים בירושלים אמרו כי במידה ואירועי יום הנכבה יעברו ללא מהומות אלימות, תחדש ישראל את העברת הכספים לרשות הפלסטינית, שהופסקה לפני כשבועיים - כך דווח בצהריים בגלי צה"ל. "השגנו את מטרתנו, הצבנו כרטיס צהוב לרשות, ורצינו להזהיר שאם חמאס ייקח חלק פעיל בממשלת האחדות זה יהיה בעייתי לישראל", אמר גורם בכיר בממשלה.

הפגנות וצעדות נוספות צפויות להתקיים היום במסגרת "יום התרועה", שנערך יום אחד לפני "יום הנכבה". במהלך "יום הנכבה", שיחול מחר, צפויות ההפגנות להגיע לשיאן ותהלוכות המוניות אמורות להתקיים בכל ערי הגדה.

בצה"ל קיימו בשבוע האחרון מספר פגישות עם המקבילים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים שאמרו לעמיתיהם הישראלים כי בכוחם למנוע אירועי אלימות, אולם בצה"ל העדיפו שלא לקחת סיכון ותגברו משמעותית את כלל הכוחות בגדה לקראת הימים הקרובים, מחשש להתלקחויות אלימות.

התפילה שנערכה אתמול בהר הבית בהשתתפות 8,000 בני אדם התקיימה ללא אירועים חריגים, על אף החששות במערכת הביטחון. בסופה המתפללים פוזרו באופן מסודר מהמתחם.

לפניות לכתבים: nir_yah@walla.com, plilimm@walla.com

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully