וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים ימשיכו בעיצומים: לא הושג הסכם עם האוצר

אריאל נוי

13.5.2011 / 0:09

המשא ומתן בין משרד האוצר וההסתדרות הרפואית הסתיים שוב ללא תוצאות. הרופאים טוענים כי הצעות האוצר מעורפלות, והודיעו כי ימשיכו בעיצומים גם בשבוע הבא. ביום שני - שביתה כללית

חודש וחצי לשביתת הרופאים ועדיין לא הושג הסדר עם משרד האוצר: גם אמש (חמישי) הסתיים המשא ומתן בין הצדדים ללא תוצאות. בישיבה שנערכה ברמת גן נדונו מספר סוגיות בהן שחיקת השכר וסוגיית הקידום המקצועי עבור רופאים. מההסתדרות הרפואית נמסר, כי "לשמחתנו, הבינו נציגי האוצר את הצורך ביצירת אופק קידומי עבור הרופאים, אך לצערנו הם שוב דיברו באמירות כלליות שאין בהן דבר ואשר לא ניתן ללמוד מהן מה הם מציעים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן אמר בתום הישיבה כי "לצערנו, האוצר ממשיך להתבצר בעמדתו וגם היום לא שמענו שום דבר חדש לגבי הנכונות שלו להשקיע במערכת הבריאות הציבורית. שוב אנו מתמודדים מול אמירות כלליות של האוצר והצעות שאינן ברורות ומעורפלות".

בישיבה הציגו שוב הרופאים את דרישתם לתוספת תקינה במסגרת ההסכם הקיבוצי. לטענת הרופאים, סוגיית התקינה היא המפתח לפתרון חלק משמעותי מבעיות מערכת הבריאות הציבורית כגון עומס העבודה המוטל על המתמחים, מתן שירות רפואי איכותי ושוויוני למטופלים בכלל ובפריפריה בפרט ועוד. עם זאת, טוענים הרופאים כי על אף חשיבות הנושא סירבו נציגי האוצר לדון בו.

ההסתדרות הרפואית הודיעה כי בשל היעדר ההתקדמות במשא ומתן, יימשכו הצעדים הארגוניים של הרופאים גם בשבוע הבא: ביום ראשון תתקיים העבודה בבתי החולים כסדרה, וביום שני תתקיים שביתה כללית בבתי החולים והם יפעלו במתכונת שבת. ביום שלישי יתבצעו בבתי החולים רק ניתוחים להסרת גידולים וניתוחים דחופים, וביום רביעי תתקיים שביתה מלאה במרפאות קופת חולים כללית במחוזות דן-פתח תקווה וחיפה בלבד. ביום חמישי יתבצעו בבתי החולים רק ניתוחים להסרת גידולים וניתוחים דחופים.

"חוסר ההחלטיות של הסתדרות הרופאים והזגזוג מצדם, נועדו להטעות את הציבור בנוגע לדרישותיהם האמיתיות והממוקדות לתוספות שכר, בעיקר לרופאים הבכירים", נמסר בתגובה ממשרד האוצר. "הסתדרות הרופאים ממשיכה לפגוע ולנצל את ציבור החולים בישראל, לטובת אינטרסים המשרתים קבוצה מצומצמת של רופאים ומתעלמת מהצעות הממשלה, שנועדו לפתור את הבעיות האמיתיות במערכת: המתמחים, הפריפריה והמקצועות במצוקה".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

(עדכון ראשון: 22:09, 12.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully