וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנכה טייסת אלעד ריבן: "נציל חיים, נשמר הנוף"

בטקס חניכת טייסת מטוסי הכיבוי החדשה שנערך בשדה דב אמר נתניהו כי הטייסת היא חלק ממערך מתוגבר שיציל חיים במקרה של שריפות. נתניהו פנה לאמו של אלעד ריבן: "אמרתי לך שאנציח זכרו"

דניאל בוק

טייסת מטוסי הכיבוי החדשה על שם אלעד ריבן נחנכה אתמול (חמישי) בטקס מיוחד בשדה דב בתל אביב. במהלך הטקס אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אני מאמין שהדבר הזה מעלה את יכולתנו להתמודד עם שריפות מסוגים שונים. עידו נחושתן, מפקד חיל האוויר, אמר נכון: שהמדינה שלנו היא מדינה קטנה, היא ענקית ברוח, אבל היא מדינה קטנה וחמה. אנחנו שוכנים לאורך חוף ים והדבר הזה מאפשר לנו בהיערכות הזאת בעצם להיות מסוגלים להגיע בבת אחת, במהירות גדולה מאוד, בסבבים מהירים מאוד, עם כלי טיס לעבר מוקדי אש ביערות, בשדות וגם במקומות אחרים".

נתניהו הוסיף כי "מצד אחד יש לנו את הים התיכון ומהצד השני ים כינרת, אנחנו מכסים את המדינה היטב. ולכן שבעת המטוסים שאנחנו הבאנו כאן היום הם חלק ממערך מתוגבר של כיבוי השריפות שאנחנו מפעילים היום, גם באמצעות המשרד לביטחון פנים. התפקיד של הטייסת הזאת הוא כפול. קודם כל להציל חיים, ושנית להציל את נוף ארצנו ולשמור על ביתנו".

נתניהו פנה לצביה ריבן, אמו של אלעד שנהרג בעת כיבוי השריפה בכרמל ואמר: "רעייתי שרה ואני פגשנו אותך ואת אמיל כמה פעמים. פגשנו אתכם ברגעי יגון וייאוש, וגם ברגעים של זיכרון וכאב, והתרשמנו עמוקות מאצילות הנפש שלכם, התרשמנו עמוקות מטוב לבכם. היום, אני יכול להגיד שאף על פי שלא הכרתי את אלעד, אני יכול להבין את המעיין שממנו הוא שאב את התכונות האלה. כי צריך תכונות מיוחדות לסכן את נפשך וללכת אל תוך האש כפי שעשה".

נתניהו המשיך ואמר לאמו של אלעד כי "אמרתי לך שאעשה הכל כדי להנציח את זכרו ודמותו של אלעד, ואמרתי לך שנעשה הכל כדי שלישראל תהיה היכולת להתמודד עם אסונות מסוג זה ולמנוע אותם. לכן, חשבתי שראוי שנקים מערך כיבוי אווירי. חשבתי שראוי שהטייסת תנציח את שמו של אלעד, שנישא פה על ידי המטוס, ושאות הקריאה יהיה על שמו של אלעד, ואני משוכנע שגם יהיו הרבה טייסים והרבה צעירים וצעירות במדינת ישראל שיכירו את הסיפור המופלא של אלעד. הוא חלם על השחקים והוא הלך אל האש להציל חיים של אחרים יחד עם חבריו, הכבאים הגיבורים. והקמת הטייסת אכן משלבת את שתי אהבותיו".

(עדכון ראשון: 20:53, 12.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully