וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים צפו בגופת בן לאדן: "מבעית למדי"

כדי להרגיע את הספקנים, איפשר הממשל לכמה מחוקקים לצפות בתמונות הגופה. מסמכים שנתפסו במחבואו גילו עוד על תכנוניו. שר המשפטים הולדר: אם בן לאדן היה נכנע, הוא היה נשאר בחיים

תחת לחץ כבד לספק הוכחות חד משמעיות לחיסולו של אוסמה בן לאדן, מאפשר החל מהלילה (חמישי) הממשל האמריקאי לקבוצה מצומצמת של מחוקקים מהקונגרס - כולם חברי ועדות של הסנאט ובית הנבחרים לענייני ביטחון ומודיעין - לצפות ב-15 תמונות של גופתו, בהן 12 תמונות שצולמו עם סיומה של פעולת החיסול בשבוע שעבר בעיר אבוטאבד שבפקיסטן, ושלוש נוספות שצולמו עם השלכתו לים, כמה שעות לאחר מכן, מעל סיפונה של נושאת המטוסים "קארל וינסון".

כמה מהמחוקקים כבר ניצלו את הזכות שניתנה להם ואף חלקו עם התקשורת את רשמיהם, ואישרו כי התמונות הן אכן של גופת הארכי-טרוריסט. "זה היה הוא", אמר ל-CNN הסנאטור הרפובליקני ג'יימס אינהוף. "הוא גמור, הוא היסטוריה". עוד הוסיף, כי באחת התמונות ראה את מוחו של בן לאדן נשפך מתוך שקע העין שלו, וכי הדבר היה "מבעית למדי".

אינהוף הוסיף כי למרות שהתמונות קשות לצפייה, הוא סבור שמן הראוי לתת פומבי לפחות לכמה מהן, אולם רבים מעמיתיו אינם מסכימים. "זה לא ישרת שום דבר", טען הסנאטור הדמוקרט סטני הוייר, שצפה גם הוא בתמונות. "יש כבר די הוכחות לכך שהוא מת. זה נגד האינטרס שלנו לפרסם תמונות כאלו, שיהפכו לאייקונים של שנאה נגד ארה"ב".

יומני בן לאדן: פיגועים תוכננו "בערים קטנות וברכבות"

אתמול חשף הממשל פרטים חדשים לגבי החומרים הרבים שנמצאו במחבואו של בן לאדן, ובהם יומן אישי שניהל. במסמכים אלו, לפי הדיווחים, ניהל בן לאדן תיעוד של פעילותו, תכנן את מהלכיו הבאים ואף חישב כמה אמריקאים יצטרך עוד להרוג בפיגועים, כדי לגרום לארה"ב להסיג את כוחותיה מהמזרח התיכון. מהתיעוד ביומן ניתן היה להתרשם כי הוא אינו מרוצה מההשפעה שהיו לפיגועי הארגון מאז מתקפת ה-11 בספטמבר 2001.

עוד עולה מהדיווחים, שנמסרו בעילום שם על ידי גורמי ממשל לסוכנות AP, כי בן לאדן היה מעורב עד יומו האחרון בפעילות חובקת עולם של ארגון אל-קאעדה, והמשיך להעביר הנחיות לפעילי הארגון. בין היתר, נמסר, הנחה באחרונה את אנשיו לבצע פיגועים בערים קטנות וברכבות.

בתוך כך, התייחס היום שר המשפטים האמריקאי, אריק הולדר, לפעולת החיסול בראיון ל-BBC, וטען כי "לא מדובר בהתנקשות". הולדר הסביר כי מטרת המבצע הייתה "חיסול או מעצר", והוסיף כי אם בן לאדן היה נכנע, מותו היה יכול להימנע. יש לציין כי באופן רשמי, טענו בממשל כי בן לאדן נורה למוות משום שכלי נשק היו בטווח ידו והוא היווה סכנה לחיילים, אולם גורמי ממשל שונים כבר הבהירו כי איש לא באמת הניח שניתן יהיה ללכוד אותו בחיים. כדי להמחיש את העניין אמר בשבוע שעבר יועץ המלחמה בטרור של הבית הלבן, ג'ון ברנן, כי בן לאדן "היה צריך להיות עירום כדי שנקבל את כניעתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully