וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצע "העצמאות": הסכמים ברוח קמפ דיוויד 2000

11.5.2011 / 13:05

מצע מפלגת "העצמאות" שיאושר מחר והגיע לידי וואלה! חדשות, מגלה כי ראשיה עדיין מאמינים בדיונים שערך ברק מול ערפאת. מרבית הכוח והסמכויות הפוליטיות ירוכזו בידי היו"ר אהוד ברק

"מפלגת העצמאות מוכנה להגיע להסכמים מרחיקי לכת מול הפלסטינים, ברוח הדיונים של ועידת קמפ דיוויד בשנת 2000". כך נכתב בטיוטת המצע של המפלגה החדשה, שחלקים ממנה הגיעו לידי וואלה! חדשות. הטיוטה נשלחה היום (רביעי) לחברי הסיעה ולבכירי המפלגה כדי לשמוע את הערותיהם, והנוסח הסופי שלה יובא מחר ערב לאישור מועצת "העצמאות", שתתכנס בתל אביב.

במצע נכתב כי "המפלגה תפעל לחיזוק עוצמתה המדינית של ישראל, באמצעות חתירה להשגת שלום כולל ובר קיימא בין ישראל - כביתו הלאומי של העם היהודי - לבין כלל העולם המוסלמי והערבי". לפי הטיוטה המוצעת למצע המפלגה, דבר זה יתבצע "באמצעות מאבק חסר פשרות בניסיונות לקעקע את זכותו של העם היהודי למדינה משלו בארץ ישראל, ובאמצעות חיזוק הקשר עם יהודי העולם ותומכי ישראל באשר הם".

החתירה לשלום כלולה גם בפרק הצבאי של הטיוטה,אותה ניסחה יו"ר הסיעה ח"כ עינת וילף, בו נכתב כי "המפלגה תפעל לחיזוק עוצמתה הצבאית של מדינת ישראל, ולשמירת היתרון האיכותי שלה, כערובה לשרידותה וכבסיס ליכולתה להגיע לשלום".

מרבית הכוח במפלגה ירוכז בידי ברק

בשבוע שעבר פורסמה בוואלה! חדשות טיוטת תקנון המפלגה, שתובא מחר אף היא להצבעה בפני חברי "העצמאות". מהטיוטה עולה כי היו"ר, אהוד ברק, יחזיק בידיו את מרבית הכוח במוסדות המפלגה החדשה, שכן אין בה גופים שלטוניים בעלי השפעה דומיננטית כגון מרכז או ועידה. הגוף הגדול ביותר ב"עצמאות" יהיה מועצת המפלגה, שתמנה בין 31 ל-101 חברים, ורבע מחבריה יוכלו להיות מינויים אישיים של ברק. אם לא די בכך, התקנון מסמיך את ברק לחתום בשם המפלגה על הסכמים פוליטיים, ולהגיע לסיכומים דומים בעל פה. התקנון טרם קבע את שיטת הבחירות למועמדים לכנסת, אך גם כאן הכוח טמון בידיו של היו"ר ברק: המזכירות, שבראשה הוא עומד, היא זו שתקבע את השיטה.

כמו כן, בדומה למאבק בין הליכוד לקדימה על הזכות לשמר את מורשתם של מנחם בגין וזאב ז'בוטינסקי, נדמה כי גם בין מפלגות העבודה והעצמאות צפוי מאבק דומה. אלא שבמקרה זה, הקרב הסמלי יהיה סביב מורשתו של דוד בן גוריון: גם המפלגה החדשה נשענת על דבריו, ומשפט המפתח במצע שלה הוא "גורל ישראל תלוי בשני דברים: בכוחה ובצדקתה".

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully