וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "ניתן לישראל שנה להכיר בעצמאות פלסטין"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.5.2011 / 17:31

חאלד משעל התייחס להכרה במדינה פלסטינית הצפויה בספטמבר ואמר שחמאס יעניק לישראל ארכה של שנה להכיר בעצמאותה. אם ישראל לא תעשה כן, חמאס יוסיף "'קלפים חדשים' להתנגדות"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר היום (שלישי) כי חמאס ייתן ארכה של שנה לישראל להכיר במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67'. זאת לדבריו, כחלק מבחינת כוונותיה של ישראל. "מטרתנו היא הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים בגבולות 67'", אמר במהלך ביקור במצרים, "על מנת שישראל לא תמצא שום אמתלה לפגוע בהסכם הפיוס בין הפתח לחמאס אנו מוכנים לתת לישראל ארכה נוספת של שנה כדי לבחון את כוונותיה. אין זה אומר שלאחר השנה הזאת אנו מתכוונים להכריז על מלחמה אלא שבסופה בכוונתנו להוסיף 'קלפים חדשים' להתנגדות".

משעל שהה בתשעת הימים האחרונים בקהיר, במהלכם נפגש עם בכירי המודיעין המצרי וראשי ההנהגה. בנוסף נפגש בימים האחרונים עם מנהיג האחים המוסלמים במצרים, מוחמד בדיע, ועם איש הדת הבכיר באוניברסיטת אל-אזהר, השייח' ד"ר אחמד טייב. משעל נפגש גם עם נציגי הצעירים שביצעו את המהפכה שזכתה לכינוי 'מהפכת 25 בינואר'. גורמים בחמאס דיווחו לעיתון כי האחים המוסלמים נתנו לחמאס אור ירוק לחדש את המגעים לגיבוש עסקת שליט מהנקודה שבה הופסקו.

אמש משעל קרא לעולם להפעיל לחץ על ישראל כך שתכיר בפלסטינים, ולא להיפך. "חייבים ללחוץ על ישראל. היא כובש שלא יסתלק בדרכי דיאלוג או שכנוע", אמר משעל, והוסיף כי מצרים הצליחה להביא את ישראל לחתום על הסכם שלום רק לאחר מלחמת יום כיפור. בראיון לסוכנות רויטרס אמר משעל כי "מה שדרוש היום הוא לקיים התנגדות בכל הצורות: חמושה ועממית". הוא הוסיף כי ינסה לשכנע את פתח לאמץ את גישת חמאס, לפיה יש לאלץ את ישראל לסיים את הכיבוש בכוח. "אף כובש בעולם לא נסוג מרצונו. הוא נסוג רק תחת לחץ והפעלת כוח".

כשנשאל אם חמאס יהיה מוכן להכיר בישראל במסגרת הסכם הקבע, ענה משעל כי סוגיית ההכרה בישראל תוכל להיפתר רק לאחר שתקום מדינה פלסטינית בגדה וברצועה. "קודם, הרשו לפלסטינים לחיות באדמתם בחופשיות, להקים את מדינתם. אחר כך אפשר יהיה לשאול את העם הפלסטיני ואת מנהיגיו על עמדתם כלפי ישראל".

ראש הלשכה המדינית של חמאס אף הפציר בארה"ב ואירופה לתמוך בהסכם הפיוס הפלסטיני בין פתח לחמאס. "העמדה הבינלאומית , במיוחד זו של האמריקאים והאירופאים, עדיין אינה ברורה, אך אנו מקווים שהם יכבדו את רצוננו", אמר משעל. "זהו נושא פלסטיני פנימי, שסור לאיש לעכב או להציב לו תנאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully