וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: סבב שיחות גרעין נוסף ייערך בטורקיה

לאחר כשלונות וחוסר התקדמות, סבב שיחות גרעין נוסף צפוי להתקיים בין אירן למעצמות המערב באיסטנבול. נשיא אירן אחמדינג'ד ציין כי הוא "מקווה שהדיון בנושא חשוב זה יניב תוצאות"

אירן תקיים סבב שיחות גרעין נוסף עם מעצמות המערב באיסטנבול, כך הודיע הערב (שני) נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, במסיבת עיתונאים שנערכה באיסטנבול ושודרה גם באירן. אחמדינג'ד אמר עוד כי הוא "מקווה שהדיון בנושא חשוב זה יניב תוצאות". בהודעה לא צוין מועד מדויק לקיום השיחות.

לאחר השיחות שקיים שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, עם מקבילו בז'נבה בחודש פברואר, אמר סאלחי כי הוא מקווה שייערכו פגישות נוספות, אולם לא נמסרה הודעה מפורשת.

שיחות הגרעין האחרונות שנערכו בחודש ינואר הסתיימו ללא כל התקדמות, בין השאר בשל סירובה העקבי של אירן לשקול כל מגבלות על תוכניתה להעשרת האורניום תמורת הטבות דיפלומטיות וכלכליות. מספר החלטות של מועצת הביטחון של האו"ם קראו להפסקת התוכנית להעשרת אורניום באירן, אולם הרפובליקה האיסלמית, שהכחישה כי מדובר בהתחמשות ליצירת נשק גרעיני, טענה כי הטכנולוגיה נועדה להפקת חשמל בדרכים גרעיניות עבור האוכלוסייה הגדלה.

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שניהלה את המגעים עם אירן מטעם המעצמות בחודש ינואר, אמרה אז כי "זה לא היה הסיום שקיווינו לו". במערב ציינו עוד, כי אירן הציבה תנאים אותם כינתה אשטון "בלתי מקובלים" הנוגעים להעשרת האורניום ולהסרת הסנקציות. "המעצמות מאשרות את מחויבותם לפתרון דיפלומטי ונותרו מאוחדות בסוגיה האירנית. אנו מצפים מאירן להפגין גישה פרגמטית ולהגיב בחיוביות לניסיון למגעים. הדלת נותרת פתוחה, הברירה נותרת בידי אירן", סיכמה אז אשטון בתום יומיים של דיונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully