וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: בגלל צעדי ישראל - אין משכורות

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד כינס עיתונאים ברמאללה והזהיר כי בגלל החלטת ישראל להקפיא את העברת הכספים לרשות, 150 עובדיה לא יקבלו את משכורת חודש אפריל

הרשות הפלסטינית הודיעה היום (שני) כי היא אינה מסוגלת לשלם לעובדיה את משכורות חודש אפריל. זאת לאחר שישראל החליטה לעצור את העברת כספי המסים לרשות, בשל הסכם הפיוס בין פתח לחמאס. ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, אמר כי ההחלטה של ישראל מעמידה את הרשות ב"מצב כלכלי קשה ביותר". ישראל הקפיאה בתחילת השבוע העברה של 105 מיליון דולרים שהיא גבתה כמסים עבור הרשות.

בשיחה עם עיתונאים ברמאללה ציין פיאד כי הרשות הפלסטינית נוהגת לשלם את המשכורות ל-150 אלף עובדיה בכל חמישה בחודש, מאז אמצע שנת 2007. לדבריו, "אנו נמצאים כעת בתשעה בחודש ועדיין לא הצלחנו לעמוד בהתחייבות זו. המצב היה קשה לפני שישראל הפסיקה את העברת כספי המסים ועכשיו הכל הפך לבלתי אפשרי".

לאחר ההחלטה שקיבלה ישראל בדבר הקפאת העברת הכספים לרשות, שוחח מזכ"ל האו"ם באן קי מון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והפציר בו לחזור בו מהחלטתו להקפיא את כספי הרשות הפלסטינית בעקבות הסכם הפיוס בין פתח לחמאס. באן אמר בסוף השבוע שעבר כי "האחדות הפלסטינית היא תהליך שהחל רק עכשיו, ויהיה ניתן לאמוד את השלכותיו רק בעתיד".

האיחוד האירופי כי בעקבות הקפאת הכספים יעביר מימון חריג בגובה של 124 מיליון דולרים לרשות הפלסטינית. נציבות האיחוד הודיעה כי העברת הכספים תבוצע בהליך מזורז לבקשת ראש ממשלת הרשות, סלאם פיאד. על פי ההודעה, 45 מיליון אירו ישמשו לתשלום משכורות לעובדים חיוניים ברשות, כגון רופאים, אחיות ומורים. סכום נוסף של 40 מיליון אירו יועבר, על פי האיחוד, למשפחות פלסטיניות נזקקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully