וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ לנפגעי הטרור: "נכה ברוצחים בכל עוצמתנו"

9.5.2011 / 13:23

בטקס לחללי פעולות האיבה הבטיח ראש הממשלה כי ישראל תמשיך לרדוף אחר מי שינסה לפגוע באזרחיה ושלח רמז לחמאס: "לא מאמינים לנמר שהופך חברבורותיו"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא בצהרים (שני) דברים בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל בירושלים ואמר כי בשבועות האחרונים שב "הטרור הרצחני" למחוזותינו. ראש הממשלה סקר את האירועים האחרונים, בין היתר הפיגוע באיתמר, מות הנער מטיל שנורה לעבר אוטובוס בעוטף עזה והתקרית בקבר יוסף בה נהרג בן יוסף לבנת. במהלך האירוע התפרץ אחד המשתתפים לעבר מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, אסתר דומיניסיני וקילל אותה.

"כל הקורבנות האלו ואלפים לפניהם נרצחו מסיבה אחת: משום היותם יהודים", פתח נתניהו את דבריו, "בהר הקדוש הזה, לרגל האנדרטה לקורבנות פעולות האיבה אתן את תשובתנו הכפולה למבקשי נפשנו: ראשית, נכה בכם בכל עוצמתנו, כפי שתפסנו את רוצחי משפחת פוגל נשיג גם אתכם", אמר ראש הממשלה שהתייחס בעקיפין גם להסכם הפיוס הפלסטיני כשאמר: "כשנמר נועץ את שיניו בנו, בילדנו, בנשינו ובקשישנו לא נתפתה להאמין שהנמר הזה שינה חברבורותיו. לא נאטום אוזנינו לנהמות הטרף שלנו. שנית, נבנה את ארצנו ונייחל ליום שבו נוכל לחיות בה בשלום עם שכנינו. וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

במהלך היום, ישראל מתייחדת עם הנופלים בטקסים ברחבי הארץ. בהר הרצל בירושלים נערך הטקס הממלכתי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה שמעון פרס, וטקסים נוספים מתקיימים ב-43 בתי עלמין צבאיים. כמו כן, נערך טקס סמוך לאנדרטה לחללים הבדואים בצומת המוביל שבצפון, כאשר בכולם משתתפים נציגי ציבור – שרים וחברי כנסת.

אירועי יום הזיכרון נפתחו אמש בצפירה בת דקה שנשמעה בכל רחבי המדינה. בטקס הדלקת נר הזיכרון שהתקיים ברחבת הכותל המערבי, אמר הנשיא פרס, כי מדינת ישראל מאז ומתמיד הייתה שוחרת שלום: "לא חיפשנו מלחמות. הן נכפו עלינו. אבל משהותקפנו, לא ניתנה לנו רשות להפסיד אפילו אחת מהן. ומשניצחנו חזרנו לשחר שלום, לא נוותר על הסיכוי לשלום אמיתי".

מניין הנופלים עומד השנה על 22,867 חללי צה"ל ומערכת הביטחון. בשעות הצהריים יתקיים בהר הרצל טקס הזיכרון הממלכתי ל-2,443 חללי פעולות האיבה. אירועים יום הזיכרון יסתיימו ב-20:00 בערב, בטקס הדלקת המשואות המסורתי בהר הרצל, המציין את כניסת יום העצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully