וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנרצחים מאיתמר: "יום הזיכרון הוא מבחן"

בני משפחות פוגל ובן ישי, שיקירהן נרצחו בפיגוע באיתמר, נכחו בטקס "זוכרים, שרים ומספרים" לרגל יום הזיכרון בבריכת הסולטן בירושלים. הם פנו לנרצחים: "תודה שאתם כאן איתנו בשמים"

בטקס "זוכרים, שרים ומספרים" שנערך אמש (ראשון) לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה בבריכת הסולטן בירושלים, נכחו גם בני משפחות פוגל ובן ישי שיקיריהן נרצחו בפיגוע בהתנחלות איתמר לפני חודשיים. בין הנוכחים היו תמר, רועי וישי, ילדיהם היתומים של אודי ורותי שנרצחו בפיגוע.

"אודי, רותי, יואב, אלעד והדס", פנה אביה של רותי פוגל, הרב יהודה בן ישי לבתו, חתנו ונכדיו שנרצחו. "תודה שאתם כאן איתנו – כוכבים זוהרים בשמים בהירים". הוא סיפר כי מאז המקרה לומדות המשפחות "הכיר מרחבים אחרים, "אנו לומדים להכיר את החושך ואת האור המופיעים בכל הרגעים, את הנשמות ואת משמעות החיים הנצחיים, את כל הרע ואת כל הטוב שבחיים". עוד הוא סיפר כי לפני שבוע נולדה לאחיה של רותי תינוקת. "איזה שם יכולה לקבל תינוקת שנולדה כל כך סמוך למה שקרה? איזה שם ניתן לה? איך נסמן כאב ויגון וגם שמחה עצומה?" תהה ברבים. "שמה יהיה ניצן רות. הניצנים נראו בארץ, אחרי הבכייה תבוא הזמרה. חיים חדשים המחברים בין פסח לשבועות, מניצן למגילת רות. עמך – עמי".

אמו של אודי, צילה פוגל, פתחה את נאומה במילים "לא יישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה". לדבריה, "יום הזיכרון הזה הוא זמן מבחן עבורנו. היום אנו צריכים להיות חזקים גם בשביל המשפחה אך גם בשביל כל המדינה". היא פנתה לנכדיה היתומים שניצלו בטבח ואמרה: "תמר, רועי וישי - השתתפתי באירוע זה כמה שנים אך מעולם לא חשבתי שאעמוד כאן ואבכה על אובדנכם. מי ייתן והשם יקום דמם".

"האבל שלי הוא פרטי"

מוטי פוגל, אחיו של אודי, נעדר מהטקס בבריכת הסולטן, אולם נכח בטקס הזיכרון המשותף לישראלים ופלסטינים של תנועת "לוחמים לשלום" בתל אביב. "אני מתנגד עקרונית ליום הזיכרון", אמר. "כל המתים מתכנסים, כל המשפחות הופכות אחת, אבל האבל שלי הוא פרטי. השימוש בזכר מתים כדי להצדיק מוות של אחרים, לא פסול יותר משימוש במתים כדי להצדיק שלום. זהו שימוש ציני במוות". בנאום שנשא בטקס אמר פוגל כי יום הזיכרון הוא יום בו מתאבלים על חיילים שנפלו "גם אם הם השתתפו מרצון ובשמחה במלחמות שהיו יכולות וצריכות להימנע".

בחודש שעבר הוסר צו איסור הפרסום שהיה מוטל על חקירת הפיגוע מרגע שהתרחש והותר לפרסום כי שני צעירים פלסטינים מעוורתא נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע. השניים, אמג'ד עוואד סטודנט בן 18 וחברו חכים עוואד תלמיד תיכון בן 17, מוכרים למערכת הביטחון כמזוהים עם ארגון החזית העממית. השניים הודו בחקירתם בביצוע הפיגוע, ואמרו כי הגיעו לאיתמר במטרה לבצע פיגוע "ולמות מות קדושים". השניים דקרו ארבעה מבני המשפחה בסכין, וירו למוות ברותי פוגל, אם המשפחה, באמצעות רובה M-16 שמצאו בהתנחלות.

(עדכון ראשון: 22:25, 08.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully