וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: "ישראל חזקה היום מתמיד"

אמש בשעה 20:00 נשמעה צפירה לזכר הנופלים והחל טקס הדלקת נר הזיכרון. הנשיא פרס אמר בטקס: "לא חיפשנו מלחמות. הן נכפו עלינו. אבל משהותקפנו, לא ניתנה לנו רשות להפסיד אפילו אחת"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

אירועי יום הזיכרון תשע"א נפתחו אמש (ראשון) בהישמע צפירה בת דקה בכל רחבי המדינה לציון תחילת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בטקס הדלקת נר הזיכרון שמתקיים בשעה זו ברחבת הכותל המערבי, אמר הנשיא, שמעון פרס, כי מדינת ישראל מאז ומתמיד הייתה שוחרת שלום. "לא חיפשנו מלחמות. הן נכפו עלינו. אבל משהותקפנו, לא ניתנה לנו רשות להפסיד אפילו אחת מהן. ומשניצחנו חזרנו לשחר שלום, לא נוותר על הסיכוי לשלום אמיתי".

פרס התייחס בנאומו למהפכות שחלו במדינות ערב ואמר כי "באזורינו נשמע עכשיו קול ערבי הקורא לשחרור מעול הדיכוי ולדמוקרטיזציה. אנו מאחלים להם שמאמציהם יעלו יפה". כמו כן, התייחס הנשיא לחייל החטוף, גלעד שליט, ואמר כי "לא ננוח ולא נשקוט עד שכל חיילנו החטופים והנעדרים ישובו הביתה. לא ננוח ולא נשקוט עד שנראה את גלעד שליט כאן, איתנו, בריא ושלם".

לדברי הנשיא פרס, ישראל היום חזקה מתמיד: "היינו הראשונים בעולם שהציבו כיפות ברזל, עוצרות טילים. ביכולתנו להמריא לגבהי החלל, לצלול למעמקי הים, ליצור עין צופיה לא רק בגבולותינו אלא גם במרחבים החדשים. המלחמות פרצו מפני שהתוקפים לא עמדו על עוצמתה החבויה של ישראל. גם היום אני מציע לאלה המחפשים מלחמה, שלא יטעו שוב. שלא יזלזלו ביכולתנו הגנוזה. כוחה של ישראל בצדקתה. אנו ערוכים כדי להגן פיסית על אדמתנו, ומוסרית על מורשתנו".

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ פנה בנאומו לבני המשפחות השכולות ואמר כי "במערכה המתמשכת איבדתם את היקר לכם מכל ושום מילה לא תכה את הכאב או תחזיר לכם את שהיה ונקלח". גנץ הבהיר כי צה"ל דרוך ומוכן בכל העת למלחמה אפשרית. "צה"ל שולח מסר חד ברור למבקשי רעתנו כי למדינת ישראל חומת מגן איתנה וכל מי שיבקש לקום עלינו יחוש את מלוא נחת זרוענו", אמר.

22,867 חללים נפלו במערכות ישראל

כמו כן, אמש השתתפו אלפי משפחות שכולות זו השנה השנייה ב"שירים לזכרם", האירוע הלאומי המרכזי שיתקיים במעמד שר הביטחון, יו"ר הכנסת, שר הרווחה והרמטכ"ל ברחבת הכנסת בירושלים.

היום בשעה 11:00 ייערכו טקסים ממלכתיים בכל הארץ, ביניהם הטקס הממלכתי בהר הרצל במעמד ראש הממשלה ונשיא המדינה, וכן טקסים נוספים ב-43 בתי עלמין צבאיים כמו כן ייערך טקס סמוך לאנדרטה לחללים הבדואים בצומת המוביל, כאשר בכולם ישתתפו נציגי ציבור – שרים וחברי כנסת.

בשל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות ה-63, נערך מגן דוד אדום בכוננות הגבוהה ביותר. צוותי מגן דוד אדום יפעלו ברחבי הארץ בכוחות מתוגברים של חובשים, פרמדיקים, מגישי עזרה ראשונה, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועים בטקסי יום הזיכרון באתרי ההנצחה ובתי העלמין הצבאיים. על פי הערכות יבקרו במוקדים אלה כ-1.5 מיליון בני אדם.

מספר הנופלים במערכות ישראל משנת 1860 (תר"ך) ועד היום עומד על 22,867 בני אדם – כך עולה מנתוני אגף המשפחות וההנצחה במשרד הביטחון. מיום הזיכרון האחרון אשתקד נוספו 183 חללים. ישנן 18,361 משפחות שכולות, מתוכן 4,999 אלמנות ו-2,543 יתומים. מספר ההורים השכולים הבודדים עומד על 4,315. מספר החללים כולל את נכי צה"ל שמתו עקב נכותם, ומשפחותיהם הוכרו כמשפחות שכולות.

(עדכון ראשון: 19:45, 08.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully