וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קהיר גיבשה מתווה לעסקת שליט שמקובל על חמאס"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.5.2011 / 14:30

לפי דיווח באל-ג'זירה, המודיעין המצרי גיבש את המתווה לקידום העסקה, והוא צפוי להציג אותו לשליח ישראלי שיגיע לקהיר בימים הקרובים. נעם שליט: "לא קיבלתי שום עדכון רשמי"

בעקבות חתימת הסכם הפיוס בין פתח לחמאס, פועלת מצרים על מנת לקדם את העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. מקורות פלסטינים המוגדרים 'מהימנים' מסרו היום (ראשון) לאתר האינטרנט של רשת אל-ג'זירה כי המודיעין המצרי גיבש מתווה חדש לעסקה, המקובל גם על חמאס. מצרים, על פי הדיווח, תציג את המתווה החדש לשליח - ייתכן ישראלי - שיגיע לקהיר בימים הקרובים. עוד דווח, כי נושא זירוז המגעים לגיבוש עסקה נידון גם בין מצרים לבין ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כשביקר בשבוע שעבר בקהיר.

ייתכן כי מי הנציג הישראלי שיקבל לידו את טיוטת ההסכם הוא עו"ד יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מולכו צפוי לקיים מחר ביקור חשאי בקהיר ולהיפגש שם עם בכירים בממשל ובמערכת הצבאית - כך דווח הבוקר באתר הערבי-ישראלי "אל-ערב", מפי גורמים בכירים. על פי הדיווח, מולכו צפוי לדון עם הבכירים במצרים בקידום המשא ומתן לגיבוש העסקה לשחרור שליט, ביחסים בין ישראל למצרים ובנושא מעבר רפיח. נעם שליט, אביו של גלעד שליט הגיב לדיווח ואמר כי "אני לא יודע מאיפה זה הגיע, לא קיבלתי עדכון רשמי ואין לי מושג עד כמה זה נכון".

בשבוע שעבר אמרו גורמים מצרים אמרו לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון כי מצרים תדרוש מישראל ערבויות לשם השלמת העסקה. הגורמים העריכו עוד כי אירופה צפויה למלא תפקיד מרכזי בתיווך בין ישראל לחמאס, ובעיקר צרפת וזאת משום ששליט נושא אזרחות צרפתית. "לפני שאנחנו נכנסים לנושא התיווך, אנו רוצים להשיג ערבויות לשלומם של הארגונים שחטפו את שליט לאחר ביצוע העסקה ושחרורו", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully