וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט לרה"מ: "קיימו דיון על גלעד או שנפנה לבג"ץ"

אריאל נוי

5.5.2011 / 0:20

נוכח הסכם הפיוס הפלסטיני על ממשלת ישראל לקיים דיון דחוף בו יישקלו הטלת סנקציות על הרשות הפלסטינית עד שחרור בנם, כך כתבה המשפחה בפנייה לראש הממשלה. "הרשות נושאת באחריות"

מאבק משפחת שליט לשחרור בנה, גלעד, המוחזק בידי חמאס כמעט חמש שנים פונה למישור המשפטי: נעם ואביבה שליט שלחו אמש (רביעי) מכתב בטרם פנייה לבג"ץ לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יובל שטייניץ ובו דרשו לכנס ישיבה דחופה "אשר בה תתקבל החלטה בדבר הצעדים שיש לנקוט כלפי הרשות הפלסטינית לשם הבטחת שחרורו והבטחת תנאים הומניטריים בסיסיים לגלעד שליט".

עורך הדין גלעד שר אשר מייצג את המשפחה טוען כי הימנעות מדיון דחוף לאור המצב החדש שנוצר בעקבות הסכם הפיוס הפלסטיני, שיעסוק בהטלת סנקציות כלכליות ואחרות על הרשות הפלסטינית על ידי מדינת ישראל, "תהיה נגועה בחוסר סבירות קיצוני ובחוסר מידתיות ועל כן מצדיקים את התערבותו של בית המשפט הגבוה לצדק". כותבי המכתב מציעים לעכב את העברת כספי המסים של הרשות עד לשחרור שליט מהשבי.

לטענת המשפחה, עם השלמת הפיוס בין הרשות הפלסטינית לחמאס, מתחזקת האחריות המונחת על כתפי הרשות לתנאי החזקתו של גלעד. בנוסף, טוען שר במכתבו, על ממשלת ישראל "לעשות שימוש בכל האמצעים שברשותה, על-מנת להבטיח את מילואם של התנאים ההומניטריים המינימליים במהלך שביו של גלעד שליט ועד לשחרורו".

"ראש הממשלה הנושא הבלעדי באחריות"

"אין ספק שעם חתימת ההסכם הוסר כל מכשול לראות ברשות הפלסטינית כמי שנושאת באחריות המלאה לגלעד שליט, ועל כן חלות עליה כל החובות העולות במשפט הבינלאומי, ובראשן הוראות אמנת ז'נבה השלישית", כתב עו"ד שר. "אנו באים בדרישה לממשלת ישראל לנקוט את מלוא הצעדים שביכולתה, ולעשות שימוש בכל האמצעים שברשותה, על מנת להבטיח את מילואם של התנאים ההומניטריים המינימליים במהלך שביו של גלעד שליט ועד לשחרורו. הימנעות מנקיטת מצדיקים, למיטב שפוטנו, התערבותו של בג"ץ". לדבריו, "כעת, כשהרשות היא הגורם האחראי השלטוני והחוקי בעזה, לפי אמנת ז'נבה, יש לשחרר את שליט באופן מיידי, ולוודא כי עד השחרור מקום החזקתו יהיה ידוע, הוא יזכה לטיפול רפואי, ביקורים של הצלב האדום וקשר עם המשפחה".

"במהלך שלוש השנים הראשונות בהן גלעד היה שבוי, הבהרנו שהלחץ שמדינת ישראל צריכה להפעיל על החמאס הוא בכל נושא העברת המזומנים שמשרת את החמאס כלכלית ותמך בהם בהעברת המוצרים דרך המנהרות", אמר יו"ר מטה המאבק לשחרורו של החייל החטוף, שמשון ליבמן. "בכל מקרה העמדה המרכזית שלנו היא שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שנושא באחריות הישירה בעניין גלעד".

(עדכון ראשון: 20:20, 04.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully