וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט משיב לדיסקין: "גלעד נושא את מחיר הכשלים"

אריאל נוי ויהושע בריינר

4.5.2011 / 18:15

"אנו מצרים על כך שהאחראים על המחדלים שנעשו מזמן החטיפה ועד היום לא לקחו אחריות במעשים", אמר אבי החייל החטוף בתגובה לדברי ראש השב"כ היוצא לפיהם "זהו כישלון אישי שלי"

נעם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט התייחס אחר הצהרים (רביעי) לדבריו של ראש השב"כ היוצא, יובל דיסקין שאמר כי אי השבת שליט היא כישלון אישי שלו. נעם שליט אמר כי בנו "נושא לבדו במרתפי חמאס את מחיר המחדלים כבר חמש שנים". שליט האב הוסיף כי "אנו מצרים על כך שכל האחראים על המחדלים והכשלים שנעשו מזמן החטיפה ועד היום - אף אחד מהם לא לקח אחריות שבאה לידי ביטוי במעשים ולא במילים. דבריו של ראש השב"כ הם בבחינת 'מעט מדי ומאוחר מדי'".

מוקדם יותר, בתדרוך עיתונאים לקראת עזיבתו, הצר ראש השב"כ היוצא על כך שלדבריו הוא נכשל בהשבתו של שליט. "אי השבתו של גלעד שליט היא כישלון אישי שלי, ואני רואה בכך שגלעד לא נמצא כאן אחריותי", אמר דיסקין, "אני חש תחושה של עצב שגלעד לא איתנו. השקענו מאמצים, משאבים רבים ומבצעים, אך בשורה התחתונה כשלנו וזו אחריות אישית שלי". לדבריו, "העובדה ששליט נמצא בסך הכול חמישה קילומטרים מאוגדת עזה איננה משנה. הלכתי כברת דרך ארוכה בעמדותיי בנושא, אך בזווית הביטחונית הגענו למקום ממנו אי אפשר ללכת רחוק יותר".

דיסקין התייחס לאמירת ראשי השב"כ לשעבר שקראו לקבל את העסקה במתכונתה הנוכחית ואמר כי עמדתם אינה מקובלת עליו. "לדעתי הם פשוט לא מכירים מספיק טוב את הנתונים כפי שאני חשוף אליהם", אמר דיסקין. ב-15 במאי, דיסקין צפוי לסיים שירות בן 32 שנים בשירות הביטחון והיום בצורה חריגה, התבטא בפומבי בנושא חטיפתו של שליט.

בשבוע שעבר: משפחת שליט נפגשה עם המתווך החדש

בסוף השבוע האחרון דיווח העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי "מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, נפגש בימים האחרונים בקהיר עם ראש המודיעין החדש מוראד מוואפי". המקורות העריכו כי ביקורו של ג'עברי בקהיר "צפוי להשיב למצרים את תפקידה כמפקחת על המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט". מדובר בפגישה הראשונה בין ג'עברי למוואפי שהחליף את עומר סלימאן לאחר המהפכה במצרים.

בשבוע שעבר נפגשו לראשונה נעם ואביבה שליט, עם דוד מידן, המתאם החדש מטעם ראש הממשלה במגעים לשחרור בנם. בימים הקרובים צפוי מידן להיפגש גם סבו של גלעד, צבי שליט. משפחת שליט ביקשה ממידן שראש הממשלה בנימין נתניהו יקדם את המשא ומתן לשחרור גלעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully