וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: "משפחתו של בן לאדן מוחזקת בידינו"

בתו של רב המחבלים, בת 12, הייתה עדה לחיסול אביה, ומוחזקת כעת עם עוד 7 מילדיו ואחת מנשותיו. "מביך שלא ידענו את מיקומו", אמרו במודיעין הפקיסטני - אף שהודו כי המתחם היה במעקב

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכה: יאיר דניאל)

גורם בכיר במודיעין הפקיסטני מסר היום (שלישי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי אחת מנשותיו של אוסמה בן לאדן ושמונה מילדיו מוחזקים בידי המדינה. על פי הגורם, אחת מבנותיו של רב המחבלים שחוסל, כבת 12, הייתה עדה להריגת אביה בידי הכוחות האמריקאים שפשטו אתמול לפנות בוקר על הבית בו שהה בפקיסטן.

הגורם הוסיף כי בני משפחתו של בן לאדן ייחקרו ובהמשך ישוחררו לארצות המוצא שלהם, אך לא לארצות הברית, בהתאם לחוק הפקיסטני. לדברי הבכיר, קרובי משפחתו של בן לאדן נותרו במקום האירוע ולא נלקחו מהמקום על ידי חיילי הקומנדו, בשל תקלה טכנית באחד המסוקים האמריקאים.

הבכיר הוסיף כי העובדה שבן לאדן חי ברווחה באחוזה הקרובה כל כך לבירה איסלמאבד היא בבחינת מבוכה של ממש עבור פקיסטן, ואף סיכון ליחסיה עם ארצות הברית. "זה נראה רע", אמר הבכיר". "זה גורם לנו להיראות כמו אידיוטים. זה מאוד מביך". עם זאת, הבהיר הגורם כי "אם היינו יודעים איפה הוא נמצא, היינו לוכדים אותו בעצמנו".

בהודעה רשמית של משרד החוץ הפקיסטני נטען עוד כי המתחם בו נתפס בן לאדן וסביבתו היו נתונים תחת מעקב מאז שנת 2003. לדבריהם, מעקב זה אף הניב מעצר של גורם באל-קאעדה בשנת 2004. עוד הוסיפו הפקיסטנים, כי הם חלקו מידע על המתחם עם ה-CIA מאז 2009. עם זאת, טענו בפקיסטן כי המבצע נערך ללא ידיעתם ומבלי להשתמש בבסיסיהם.

המבוכה הפקיסטנית מגיעה לדרגים הגבוהים ביותר במדינה: נשיא המדינה, אסיף עלי זרדרי, פרסם הבוקר מאמר ב"וושינגטון פוסט", בו כתב כי "פקיסטן מעולם לא הייתה ולעולם לא תהיה חממה לכוחות קנאיים, כפי שהיא מתוארת לפעמים על ידי התקשורת. ספקולציות כאלה מייצרות אולי כותרות מעניינות, אך הן לא משקפות את העובדות".

זרדרי לא סיפק הסבר כיצד יכול היה בן לאדן לחיות בנוחות במדינתו במשך תקופה ארוכה, אלא רק התייחס בכלליות לנושא באמרו כי מנהיג אל-קאעדה "לא היה במקום שבו ציפינו שיהיה". לדבריו, "לפקיסטן יש סיבות לתעב את אל-קאעדה כמו כל מדינה ארת. המלחמה בטרור היא של פקיסטן כשם שהיא של אמריקה".

"פקיסטן צריכה לענות על הרבה שאלות"

ואולם, בארצות הברית מפקפקים בדברי הפקיסטנים. יו"ר ועדת שירותי הביטחון בסנט האמריקאי, הסנטור קרל לוין, וכן סנטורים בכירים נוספים מעלים מאז אמש שאלות נוקבות בנוגע לתפקיד הצבא והמודיעין הפקיסטניים, ולגבי מעורבותם האפשרית בהגנה אל אוסמה בן לאדן, לפני שחוסל על ידי כוח הקומנדו האמיקאי.

הסנטור ממישיגן העריך כי ייתכן ובפקיסטן היו מודעים לנוכחותו של מנהיג אל-קאעדה באחוזה שבאבוטאבד כבר מהקיץ הקודם. "אני חושב שעל צבא פקיסטן ועל המודיעין במדינה לענות על הרבה שאלות כעת, הנוגעות למיקום, לזמן השהייה הארוך של בן לאדן במקום, ולעובדה שהמתקן למעשה נבנה עבורו", אמר לוין.

על פי חלק מהדיווחים, בן לאדן התגורר במתחם המבוצר שערכו נאמד בכמיליון דולרים, בשלוש השנים האחרונות ואולי אף למעלה מכך. המתחם ממוקם לא רחוק מבירת המדינה ושוכן כמה מאות מטרים בלבד מהאקדמיה הצבאית של פקיסטן.

הסאנטורית סוזן קולינס, אמרה אתמול כי "מאוד קשה לה להבין" כיצד אחוזתו של בן לאדן לא עוררה חשד מצדם של גורמים פקיסטניים. לדבריה, מספר עובדות מחשידות כמו העובדה שלא היו טלפון או אינטרנט מחוברים לאחוזה, שהאשפה היתה נשרפת ושהבית תוחם בגדר תיל היו אמורות לעורר את תשומת הלב של המודיעין הפקיסטני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully