וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין נגד סיפוח שטחים כתגובה להכרזה פלסטינית

3.5.2011 / 16:00

בראיון לוואלה! חדשות אמר יו"ר הכנסת ריבלין כי אין להיבהל מהכרזת עצמאות חד צדדית פלסטינית, ואין להגיב עליה בסיפוח שטחים: "החלת החוק הישראלי על הארץ אינה בגדר פעולת תגמול"

"אני מציע לא להיבהל מהכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית", אמר היום (שלישי) יו"ר הכנסת ראובן ריבלין (ליכוד) בראיון עם וואלה! חדשות. יו"ר הכנסת הביע התנגדות לרעיון שמתחיל לצבור תאוצה בקרב שרי וחברי כנסת של הליכוד לפיו אם תהיה הכרזה חד צדדית - ישראל תספח את ההתנחלויות כתגובה. לדבריו, החלת החוק הישראלי על ארץ ישראל אינה פעולת תגובה או תגמול כפי שבנייה בארץ ישראל אינה פעולת תגובה או תגמול.

"אני לא רואה את הצורך שלנו להחיל את החוק הישראלי על יהודה ושומרון, אלא כאשר נחליט שצריך לעשות כן. עשינו זאת בירושלים, לאחר 67', וברמת הגולן לאחר 73', מתוך צרכים של מדינת ישראל ולא כפעולת תגמול", אמר. עוד הוסיף, כי מבחינתו אין הבדל בין חברון לירושלים ואין הבדל בין חיפה לאריאל. "אלה הם דברים ברורים מבחינת האידיאולוגיה. עם זאת, אינני רואה צורך לקבוע פעולות שהן משפטיות ומדיניות כתגובה לפעולה של אחרים".

בהתייחסו לטענות לפיהן הכרזה חד צדדית על מדינה פלסטינית עלולה לסכן מתנחלים, אמר ריבלין כי "מדינות העולם צריכות לדעת שאם הכרזה כזאת תפגע באחד מאזרחי ישראל היושבים מעבר לקו הירוק, ישראל תהיה מחוייבת להגן עליו".

באשר להסכם הפיוס הפלסטיני, אמר יו"ר הכנסת כי "אנחנו צריכים לנהל משא ומתן עם כל מי שרוצה לחיות איתנו בשלום ולהכיר בזכותנו. מי שאינו רוצה לחיות איתנו, לא נוכל לנהל איתו משא ומתן. צריך לומר בצורה ברורה שאם קווי היסוד יהיו כאלה המתירים לגורם בממשלה הפלסטינית לקבוע שהוא כופר בהיותה של מדינת ישראל מדינה לגיטימית ובזכותה להתקיים, לא ננהל איתה משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully