וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת הנקמה מתחילה? קרבות והרוגים באפגניסטן

הרשויות האפגניות הודיעו כי כוחותיהן הרגו או פצעו 25 אנשי מיליציה זרים שחדרו למדינה במהלך הלילה משטח פקיסטן, במטרה לבצע "פעולות תגובה" על חיסולו של אוסמה בן לאדן

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

כוחות הביטחון של אפגניסטן הרגו או פצעו הלילה (שלישי) 25 לוחמים זרים שחצו את הגבול מפקיסטן, בהן ערבים, צ'צ'נים ופקיסטנים. כך מסר הבוקר ג'מאלודין באדר, מושל מחוז נוריסטן שבמזרח המדינה, שם אירעה התקרית.

קוראים על חיסול בן לאדן, אפגניסטן, 2 במאי 2011. רויטרס
קוראים על חיסול בן לאדן, אתמול באפגניסטן/רויטרס

באדר הסביר כי כוחות הביטחון במחוז ערכו מבצע נגד לוחמי המיליציה, שנכנסו משטחה של פקיסטן במהלך הלילה. לדבריו, בכוונתם היה לערוך "התקפות תגובה" במדינה כדי לנקום את חיסולו של אוסמה בן לאדן בפקיסטן. לא נמסר אם הלוחמים הם פעילים באל-קאעדה, ארגונו של בן לאדן.

לא נמסר גם מה היו יעדי ההתקפות המתוכננות, אולם באפגניסטן פועלים כוחות גדולים של צבא ארצות הברית ונאט"ו. "כתוצאה מהמבצע, נהרגו או נפצעו 25 לוחמים זרים", אמר המושל. "פתחנו במבצע כדי למנוע את המשך החדירה מהגבול".

אוסמה בן לאדן יחד עם סגנו, איימן א-זוואהירי, 2004. AP Photo/Mazhar Ali Khan, File, AP
בארה"ב הזהירו מנקמה. בן לאדן עם יורשו, איימן א-זוואהירי/AP, AP Photo/Mazhar Ali Khan, File

אוסמה בן לאדן, מנהיג ארגון הטרור אל-קאעדה, נהרג שלשום בלילה בקרב עם חיילי קומנדו של צבא ארה"ב שפשטו על המתחם המבוצר בו התגורר בשלוש השנים האחרונות בעיר אבוטאבד שבצפון פקיסטן. לפי ההערכות, בן לאדן ואנשיו עברו בשנים האחרונות לפקיסטן מאפגניסטן, לנוכח המצוד הנרחב שנערך אחריהם במדינה בעקבות הפלת שלטון הטליבן על ידי ארה"ב, לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר 2001.

הרשויות בארה"ב הזהירו ביממה האחרונה בחומרה מפני פעולות ופיגועי נקמה על החיסול, וראש ה-CIA, ליאון פנטה, אמר כי אל-קאעדה ינסה לנקום, "בסבירות גבוהה". ארה"ב אף הוציאה אתמול אזהרת מסע לאזרחיה בחו"ל, שהתבקשו לא לצאת מבתיהם. גם ארגון אל-קאעדה עצמו כבר איים בפיגועי נקמה, "בדרך הג'יהאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully