וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול בן לאדן: השידור החי בחדר המצב האמריקאי

הבית הלבן פרסם תמונות בהן נראים בכירי הממשל צופים במבצע החיסול של בן לאדן בזמן אמת. גורם רשמי במודיעין האמריקאי הודיע כי קלטת שצילם בן לאדן לפני החיסול עתידה להתפרסם בקרוב

הבית הלבן פרסם הלילה (שלישי) אוסף תמונות נדיר מהרגעים בהם המועצה לביטחון לאומי עקבה בהשתאות ובדריכות אחרי הפעולה שהתבצעה בפקסיטן, ושודרה אליהם בשידור ישיר.

השידור התאפשר בזכות מצלמות שהותקנו בקסדות הלוחמים במבצע. בצילומים נראים בכירי הממשל ביניהם הנשיא, ברק אובמה, סגנו ג'ון ביידן, מזכירת המדינה הילרי קלינטון, מנהל סוכנויות המודיעין גיימס קלאפר, היועץ למלחמה בטרור ג'ון בראנן, ראש המטות המשולבים מייק מאלן ושר ההגנה רוברט גייטס, לצד יועצים נוספים.

בתוך כך, ברשת CNN דווח כי לפי גורמים רשמיים במודיעין האמריקאי, קלטת אחרונה בה תועד בן לאדן צפויה להתפרסם בקרוב. בהודעה צוין כי מדובר בקלטת שבן לאדן צילם זמן קצר לפני שחוסל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בכירי הממשל האמריקאי עוקבים בדריכות בחדר המצב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבית הלבן עדכן הלילה כי בניגוד לדיווח הקודם, האישה שנהרגה עם מנהיג אל קעאדה, אוסמה בן לאדן, במהלך חיסולו לא הייתה אשתו. בנוסף צוין כי בן לאדן לא השתמש באישה כמגן אנושי.

מועצת הביטחון של האו"ם הצטרפה לתומכים ופרסמה הודעה בה ברכה על חיסולו של בן לאדן. "החיסול הוא נקודת מפנה במאבק נגד הטרור", צוין בהודעה. מזכ"ל האו"ם באן קי מון אמר עוד בהתייחסו לאירוע כי "ביום זה חשוב לזכור את הקורבנות של בן לאדן בארצות הברית ובכל רחבי העולם". באן הוסיף כי הוא מעריך ומשבח את "העבודה הנחושה והמחויבות שיש לרבים בעולם במאמצים למגר את הטרור הבינלאומי".

נשיא ארצות הברית אובמה אמר אמש בטקס הענקת אותות לוותיקי מלחמת קוריאה בוושינגטון כי "העולם כעת יהיה מקום טוב ובטוח יותר". אובמה הוסיף כי מותו של בן לאדן "מוכיח שארצות הברית עמדה במילתה ועשתה צדק".

אתמול בבוקר פורסם כי מנהיג ארגון הטרור אל-קאעדה, ומי שמזה כמעט 20 שנה היה המבוקש מספר אחת של ארצות הברית, חוסל על ידי כוחות הקומנדו הימי האמריקאי, באחוזתו בפקיסטן. הידיעה על חיסולו של בן לאדן, מייסד ארגון הטרור העומד מאחורי פיגועי ה-11 בספטמבר 2001, עוררה התפרצויות שמחה המוניות ברחבי ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully