וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "מגנים חיסול בן לאדן, לוחם ערבי מוסלמי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.5.2011 / 14:48

ראש ממשלת חמאס אמר עוד כי חיסול אוסמה בן לאדן נשען על "דיכוי ושפיכות דמים של מוסלמים וערבים". דבריו של הניה מצטרפים לקבוצות ג'יהאד שגינו החיסול ואמרו כי הוא מת כקדוש

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת ודאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

לצד שביעות הרצון מחיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, הבוקר (שני) בפקיסטן, ישנם גורמים בעולם המוסלמי שהביעו צער על מותו של המוציא לפועל של פיגועי ה-11 בספטמבר 2001. ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, גינה את החיסול וכינה את בן לאדן כ"לוחם ערבי מוסלמי" - כך דיווחה רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה. הניה הוסיף כי "אנו רואים בחיסול כהמשך למדיניותה של ארה"ב, הנשענת על דיכוי ושפיכת דמים של מוסלמים וערבים". בפגישה עם עיתונאים בעזה אמר עוד הניה: "אנו מגנים את החיסול ומבקשים מאללה לגלות כלפיו רחמים".

גם פוסק ההלכה הלבנוני הקיצוני עומאר בכרי, הנמנה על הזרם הסלפי באיסלם, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לאחר חיסולו של מנהיג אל-קאעדה, איבד העולם הערבי מנהיג. "מותו של השייח' בן לאדן עצוב ושמח בבת אחת. עצוב משום שאיבדנו מנהיג באזור ומשמח משום שזכה במה שהוא רצה - למות מות קדושים". לדבריו, אפשר להעריך שמותו של בן לאדן יוביל לפעולות נקמה באירופה.

ארה"ב חפרה את הקבר שלה"

איש הדת המצרי, אבו עומאר אל-מסרי, אמר בעקבות הפעולה האמריקאית כי ארה"ב חפרה את הקבר שלה בחיסול בן לאדן. בשיחה עם האתר המצרי 'אל-יום א-סאבע' אמר: "למרות חילוקי הדעות שלי עם ארגון אל-קאעדה, בן לאדן הוא מוסלמי שרצה למות מות קדושים כפי שכולנו רוצים. אני מעריך שארגונו יגיב בעוצמה על חיסולו". בנוסף אמר כי אנשי הזרם הסלפי במצרים צפויים לקיים תהלוכות מחאה בתגובה לחיסול. "נדרוש מארה"ב לסגת מאפגניסטן ועירק", הוסיף.

בתוך כך, באחד הפורומים האיסלמים כתב אחד הגולשים עד כמה הוא וחבריו אהבו את בן לאדן: "אללה אכבר, אללה אכבר. איזו טרגדיה ענקית. אללה, רחם על שייח' החופשיים, על סמל העוצמה, על גיבור האיסלם וגיבור האומה". גולש אחר כתב: "שמעתי שקברו אותו בים. כמה עוד ישפילו את המוסלמים?!". גולש בפורום של חמאס באינטרנט הביע עצב על מותו של בן לאדן וכתב: "את המנהיג יחליפו אלף מנהיגים". בנוסף, פעילים בפורומים של הג'יהאד העולמי באינטרנט כתבו היום כי מנהיג אל-קאעדה אוסמה בן לאדן "אולי חוסל, אך מסר הג'יהאד שלו לא ימות לעולם".

בעקבות החיסול, הועלתה הכוננות במספר מדינות מערביות ובראשן ארה"ב. כך לדוגמא, מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה אזהרת מסע חריגה. "חלה עלייה בפוטנציאל לאלימות כלפי אמריקאים בעולם", נכתב בהודעת מחלקת המדינה, "בהתחשב בחוסר הוודאות והפכפכות המצב הנוכחי, על אזרחי ארה"ב השוהים באזורים בהם האירועים האחרונים עלולים להביא למעשי אלימות להימנע ככל הניתן מלצאת מהבית ומבית המלון ולהימנע מלהשתתף באירועים הומי אדם והפגנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully