וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם מברכים על החיסול: "נעשה צדק"

2.5.2011 / 7:49

ברחבי העולם - וגם בישראל - מיהרו לברך על חיסולו של מנהיג אל קאעדה. בחזית הבית הלבן נאספו אלפים השרים את ההמנון עם דגלי הלאום. נתניהו: "זה יום היסטורי, ניצחון מהדהד לצדק"

רויטרס

(צילום: רויטרס; קריינות: אביב אברמוביץ'; עריכה: יאיר דניאל)

ברחבי העולם מברכים על חיסולו של מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן - ובייחוד בבארה"ב. לאחר הוגעת הנשיא ברק אובמה לפנות בוקר, נאספו בחזית הבית הלבן אלפי אזרחים עם דגלי הלאום, כשהם שרים את ההמנון האמריקאי ושירי הלל לארצות הברית. גם ב"גראונד זירו" בניו יורק, מקום נפילת התאומים, התקבצו באופן ספונטני אמריקאים שרקדו בהתלהבות.

קודמו של אובמה, ג'ורג' בוש, שכיהן כנשיא בזמן אירועי 11 בספטמבר ב-2001, הגדיר את החיסול בפקיסטן "הישג אדיר". לדברי בוש, המלחמה נגד הטרור ממשיכה, אבל הלילה אמריקה שלחה מסר שאין לטעות בו: לא משנה כמה זמן זה יימשך- הצדק יושג".

גם באירופה בירכו על החיסול, אך הזהירו מפני הבאות. נשיא צרפת, ניוקולא סרקוזי, אמרי כי "זוהי תבוסה לרטרור, אך לא סופו של ארגון אל-קאעדה". קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הוסיפה כי "בן לאדן התיימר לפעול בשם האיסלם, אך למעשה ביזה את הערכים הבסיסיים של האיסלם וכל הדתות". ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, אמר כי "זהו ניצחון גדול לארה"ב ולכל הדמוקרטיות. כעת אנחנו צריכים להמשיך לעמוד על המשמר, משום שעולם הטרור צפוי להגיב".

חגיגות מחוץ לבית הלבן על מותו של אוסמה בן לאדן, מאי 2011. AP
אלפים חוגגים ליד הבית הלבן, הלילה/AP

גם בישראל מברכים. עם היוודע דבר החיסול, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מדינת ישראל משתתפת בשמחתו של העם האמריקאי ביום היסטורי זה של חיסול אוסמה בן לאדן. אני מברך את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, את חיילי ארצות הברית ואנשי המודיעין שלה על הישג גדול זה. זהו ניצחון מהדהד לצדק, לחופש ולערכים המשותפים לכל המדינות הדמוקרטיות שנלחמות כתף אל כתף בנחישות נגד הטרור".

שר הביטחון, אהוד ברק, ברך אף הוא על החיסול: "זהו הישג חשוב לארה"ב במאבק בטרור העולמי. ארה"ב הוכיחה נחישות ותעוזה מבצעית בפעולה זו. שוב נוכחנו שהמאבק בטרור משותף לדמוקרטיות המובילות בעולם והוא יוכרע במאמץ משותף, רב זרועות שעוד לא הסתיים".

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס לחיסולו של מנהיג אל קאעדה, ואמר לוואלה! חדשות כי המידע על הכוונה לחסלו הגיע לישראל זמן קצר טרם המבצע: "קיבלנו דיווח מגורמים אמריקאים על חיסול בן לאדן זמן קצר לפני שנשיא ארצות הברית ברק אובמה נשא את נאומו. יש לברך על חיסול של איש, שבנוסף לפיגועים שביצע ברחבי העולם, ראה בישראל יעד מרכזי לטרור. ארגונו, אל אל קאעדה, ניסה לחדור ליהודה ושומרון ולעזה, ומשום כך לתפיסתו יש משמעות גם עבורנו. אני מעריך שכעת ארגוני הטרור הקשורים לאל קאעדה ינסו לבצע במהירות פיגועי ראווה, ועלינו להיות דרוכים לכך".

פגישת נתניהו אובמה בוושינגטון -יולי 2010. מרק וילסון, GettyImages
"זהו ניצחון מהדהד לצדק, לחופש ולערכים המשותפים לכל המדינות הדמוקרטיות". בנימין נתניהו וברק אובמה/GettyImages, מרק וילסון

הרשות הפלסטינית בירכה אף היא על החיסול ומסרה כי יועיל לשלום בעולם. "חיסול בן לאדן יועיל למטרת השלום בעולם אולם יש להמשיך ולהילחם בשיח ובשיטות האלימות שנוצרו וקיבלו עידוד מבן לאדן ברחבי העולם", מסר דובר הרשות, גאסן חטיב.

תימן למודת הטרור גם בירכה על המבצע. "אנחנו מברכים על המבצע שהושלם, ואנו מקווים שאמצעים ממוקדים יינקטו על מנת לחסל את הטרור ברחבי העולם", אמר בכיר בממשל התימני.

בנאום מיוחד שנשא בבית הלבן אמר אובמה: "מיד לאחר כניסתי לתפקיד, הוריתי לליאון פנטה, ראש ה-CIA, להפוך את חיסולו של בן לאדן כמטרתנו העליונה, וזאת במקביל למאמצינו לחסל את רשת הטרור שלו. באוגוסט האחרון, אחרי מאמץ עיקש, עודכנתי כי יש קצה חוט שעשוי להוביל לבן לאדן. הוא לא היה ודאי, ולכן עמלנו על מיצוי האופציה". הנשיא תיאר כי בהמשך "הצלחנו לאתר את בן לאדן, מתחבא באחוזה בעומק פקיסטן. בשבוע שעבר עודכנתי כי יש לנו די מודיעין כדי להגיע לבן לאדן, והלילה הוריתי לכוחותינו, שפעלו באומץ לב וביכולת מרשימה, והצליחו להרוג את בן לאדן בתקיפה מן האוויר, ובהמשך לקחת את גופתו".

אובמה ציין כי "מעבר לשני עשורים, בן לאדן הוביל מתקפות טרור נגדנו ונגד בני בריתנו. מותו לא מסמל את תום מאבקנו למלחמה בטרור. 'אל-קאעדה' יוסיף לנסות לפגוע בנו, ונוסיף לעמוד בכל כוחנו מנגד. נבהיר בהזדמנות זו כי ארצות הברית לא שואפת להילחם באיסלם, הרי שבן לאדן הוא זה שהרג מוסלמים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully