וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "נשקלת הטלת סנקציות על סוריה"

בכיר במשרד החוץ של האיחוד האירופי הודיע כי קיימת "הסכמה רווחת בקרב מדינות האיחוד לגבי פעילות כלשהי בסוריה". לדבריו, "נשקלת הטלת סנקציות אפשריות על המדינה"

קיימת הסכמה רווחת בקרב המדינות החברות באיחוד האירופי כי נדרשת פעילות כלשהי בסוריה – כך אמר היום (שישי) בכיר במשרד החוץ של הארגון. לדבריו, אף נשקלת הטלת סנקציות אפשריות על המדינה, בה משטרו של הנשיא בשאר אסד נוהג ביד קשה נגד המפגינים. "אני סבור שישנה הסכמה כוללת בקרב המדינות החברות באיחוד, שפעולה כלשהי נדרשת", אמר הבכיר. שגרירים ממדינות החברות בארגון צפויים להיפגש היום לדון בנושא. דובר שרת החוץ של הארגון, קת'רין אשטון, אמר השבוע כי "כל האופציות מונחות על השולחן כשמדובר בסנקציות". הטלת סנקציות תכלול ככל הנראה הקפאת נכסים של בכירים סורים והטלת הגבלות על תנועותיהם.

אתמול דווח, כי נכשלו המאמצים של מדינות אירופה להביא לגינוי במועצת הביטחון של האו"ם לדיכוי שמפעיל המשטר הסורי במהומות במדינה, בעקבות התנגדותן של רוסיה, סין ולבנון לנוסח ההצהרה שהוצעה. דיפלומט החבר בצוות מועצת הביטחון, הודיע כי היא לא תשחרר בינתיים כל הצהרה. זאת לאחר שבתחילת השבוע פנו בריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל למועצת הביטחון בבקשה שתגנה את השימוש באלימות של המשטר בסוריה נגד אזרחי המדינה.

"אנחנו רוצים שהמועצה תגנה את האלימות בסוריה ותדרוש איפוק מהמשטר", מסר דיפלומט אירופי. עוד נמסר, כי ארבע החברות האירופיות במועצה הכינו טיוטה להצהרה, בה תודגש ההשפעה של המצב בסוריה על הסיכויים לשלום במזרח התיכון.

ארגון זכויות אדם: עלה ל-500 מניין הרוגים

עם זאת, קראה אתמול רוסיה לרשויות בסוריה להעמיד לדין את האחראים להריגתם של אנשים במהלך המהומות במדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית Itar-TASS. "אנחנו סומכים על דמשק שתקיים חקירה יעילה ושקופה לגבי כל התקריות שבהן מתו אנשים", ציטטה הסוכנות דובר של משרד החוץ במוסקבה, אלכסיי סזונוב. בריטניה מצדה, ביטלה אתמול את הזמנתו של שגריר סוריה, סאמי חיאמי, לחתונה המלכותית של הנסיך וויליאם וקייט מידלטון שנערכת בשעה זו בלונדון, זאת בעקבות ביקורת נרחבת שהתעוררה במדינה.

בתוך כך, ארגון זכויות האדם הסורי, "סוואסייה", הודיע אתמול כי מניין האזרחים שנהרגו מאש כוחות הביטחון במהלך ההתקוממות העממית במדינה עלה ל-500. עוד דיווח הארגון, כי אלפי אזרחים סורים נעצרו או נעלמו במהלך חודש וחצי של מהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully