וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "מעבר רפיח ייפתח בתוך עשרה ימים"

סוף למצור על עזה? על רקע הסכם הפיוס המתגבש בין פתח לחמאס הודיע שר החוץ המצרי, נביל אל-ערבי, כי בתוך שבוע עד עשרה ימים ייפתח מעבר רפיח לצמיתות "ויושם קץ לסבל הפלסטינים בעזה"

"בימים הקרובים נשים קץ לסבל הפלסטינים ברצועת עזה" – כך אמר הערב (חמישי) שר החוץ המצרי, הדוקטור נביל אל-ערבי, בראיון לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה". לדבריו, "בתוך שבוע עד עשרה ימים ייפתח מעבר רפיח לצמיתות".

ישראל הטילה את המצור על עזה בשנת 2007, לאחר שחמאס השתלט על הרצועה במסגרת מאבק עקוב מדם עם הפתח. בתיאום עם משטר הנשיא המצרי המודח, חוסני מובארק, נפתח מעבר רפיח למעבר סחורות ובני אדם תחת עיניהם הפקוחות של כוחות הביטחון המצריים. בימים הראשונים של מבצע "עופרת יצוקה" נסגר המעבר באופן הרמטי, אולם לאחר מכן הוא שב ונפתח, בעיקר למעבר פצועים. מטרת הטלת המצור, על פי ישראל, היא לגרום לתושבי עזה להפעיל לחץ על ממשלת חמאס.

בתוך כך, אמר היום בכיר ביטחוני מצרי לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצו תשלח צוות ביטחוני לרצועת עזה, על מנת לסייע בביצוע הסכם הפיוס אליו הגיעו פתח וחמאס. לדברי הבכיר, ארגון מחדש של כוחות הביטחון ברצועת עזה, הכפופים לחמאס, הוא תנאי מרכזי להצלחת הסכם הפיוס עליו חתמו אתמול בקהיר נציגים מפתח וחמאס. הוא הוסיף כי "משלחת ביטחונית נמצאת בדרכה ממצרים לעזה בכדי לעזור בארגון המצב הביטחוני הפנימי ברצועה".

ראש ממשלת מצרים, עיסאם שרף, אמר הבוקר כי ארצו תמשיך להשקיע מאמצים בנושאים שנוגעים לפלסטינים. "נפעל למען הסרת המצור על רצועת עזה, הקמת מדינה פלסטינית וקיום ועידת שלום בינלאומית כדי לפתור את העניין הפלסטיני, במקום להמשיך ולנהל משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully