וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א-זהאר: "המודיעין הישראלי לא שווה כלום"

בכיר חמאס ברצועת עזה לגלג על המודיעין הישראלי, שלטענתו לא ידע דבר על הסכם הפיוס המתגבש בין פתח לחמאס. לדבריו, "ניהלנו מגעים הרחק מהתקשורת ואתם לא ידעתם דבר"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שמע על התגבשות ההסכם רק אחרי שנסגר עם המצרים – כך אמר הערב (חמישי) בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר בראיון לחדשות ערוץ 10. לדברי א-זהאר, המגעים בין הצדדים החלו לפני כחודש וחצי, אחרי נפילתו של נשיא מצרים, חוסני מובארק, בעודם עסוקים במדינה בהכנת חוקה ומשאל עם.

א-זהאר טען גם כי המודיעין הישראלי לא ידע דבר על ההסכם בטרם פורסם. "המודיעין שלכם לא שווה. לפני כחודש היינו בקהיר, ב-6 וב-7 במארס ביקרתי בסודן, אחר כך חזרנו לעזה, משם לדמשק ואחר כך נסענו לקהיר. בקהיר נפגשנו עם שר החוץ והמודיעין המצרי ואפילו עם אנשים מהמועצה הצבאית של מצרים. דנו בכל הנושאים האלה ובכלים המתאימים ליישם אותם".

לדברי א-זהאר, מצרים בדקה את הנושא לעומק ורק אז הזמינה את הצדדים. "כדי שלא נחזור על אותם כישלונות כמו בעבר, הכל התנהל הרחק מאמצעי התקשורת, אבל זה לא בא משום מקום". הוא הוסיף כי "אמנם אבו מאזן לא ידע על כך, אבל היה תיאום בינינו לבין מצרים. כשמצרים השתכנעה שאפשר להגיע למשהו, היא הזמינה את הפלגים, היא הזמינה את חמאס ואת פתח. היא הזמינה אותנו כשהיא יודעת מה העמדה המאוחדת של חמאס".

ברק: "לא ננהל מו"מ עם ממשלה שתכלול את חמאס"

בתוך כך, שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הערב לראשונה להסכם הפיוס הפנים-פלסטיני המתגבש והבהיר כי אין סיכוי למשא ומתן מול ממשלה פלסטינית שתכלול את חמאס. "החמאס הוא ארגון טרור רצחני, שיורה רקטות על אזרחים וירה לאחרונה טיל נ"ט על אוטובוס עם תלמידים. זהו ארגון שאין מה לדון איתו ואין על מה לדון איתו, ולכן איתו אין לנו שום שיח", אמר ברק. "אנחנו לא אחראים ולא שולטים על מה שקורה ברשות הפלסטינית, זה נמצא תחת אחריותם של אבו מאזן ושל הרשות".

שר הביטחון חזר והבהיר כי אם לא יבוצע שינוי מהותי בחמאס ופירוק תשתיות הטרור שבו, אין סיכוי להידברות עם ממשלה פלסטינית מאוחדת. "ממשלה כזאת, אם ינסו להקים אותה, אין סיכוי שאנחנו נדון איתה, ואנחנו דורשים מידידינו בעולם לא לדון איתה, אלא אם כן היא תעביר את החמאס שינוי מהותי ועמוק, שיכלול ויתור על הטרור, פירוק תשתיות הטרור, קבלת תנאי הקוורטט, שזה בעצם קבלת כל ההסכמים הקודמים שהיו עם ישראל, ונכונות למשא ומתן".

לדבריו של ברק, "רק בתנאים האלה יש מה לדבר עם חמאס. אני לא רואה את הדבר הזה קורה, אגב, אני לא יודע עוד אם ההסכם אכן ייחתם, זה קצת מוקדם לצפות, אבל צריך להתכונן לכל האפשרויות". ברק סיכם את דבריו ואמר כי בכוחה של ישראל שלא לקבל כל מציאות שנכפית עליה. "המזרח התיכון הוא סביבה קשה, ולמרות שאין פה חסד לחלשים ולא תהיה הזדמנות שנייה למי שלא יודע להגן על עצמו, ישראל היא חזקה, אנחנו חזקים, ובכוחנו לא לקבל שום מציאות שבה מנסים לכפות עלינו הסדר, כאשר הצד השני ממשיך להחזיק בטילים ולירות על תלמידים. את הדבר הזה אנחנו לא נקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully