וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 9 שנים: הורשע רוצח צעיר במועדון בשדרות

רמי שני

28.4.2011 / 15:08

אלישע חייבטוב רצח את שי אדרי במהלך שוד מועדון בשדרות ב-2002. חייבטוב נכנס למקום כאשר הוא חמוש באקדח, ירה למוות באדרי, שדד כסף ונמלט. הוא הורשע לאחר שהודה בפני מדובב משטרתי

לאחר תשע שנים, עשרות דיונים משפטיים וחקירה משטרתית מסועפת וקשה, מגיעה פרשת הרצח של שי אדרי, שנורה למוות במהלך שוד מזוין בשדרות, לסיומה. בית המשפט המחוזי בבר שבע, הרשיע היום (חמישי) את אלישע חייבטוב ברצח, קשירת קשר לביצוע פשע ושוד זאת לאחר שהודה במעשה בפני מדובב משטרתי.

מכתב האישום עלה, כי באמצע חודש יוני 2002, הגיע חייבטוב ביחד עם חברו המכונה 'ממוקה', למועדון הסנוקר 'ספוט גרין' בשדרות, בכוונה לבצע בו שוד מזויין. הם נכנסו למקום רעולי פנים, כשאחד מהם החזיק בידו אקדח והשני סכין. במקום היו באותה שעה שלושה אנשים, בהם אדרי, שהועסק במועדון. אדרי ניסה להחזיק בידו של בעל האקדח, אולם הוא ירה לעברו ורצח אותו. השניים נמלטו מהמקום לאחר ששדדו ממנו סכום כסף.

חקירת המשטרה בפרשה הייתה קשה ומסועפת. החוקרים הצליחו לאתר את החבר 'ממוקה', אך הוא נהרג בתאונת דרכים ב-2005. באותה שנה התברר לחוקרים כי קיים חשד, שחייבטוב מעורב אף הוא בשוד.

"הבן אדם שהכי חטא בחיים זה אני"

המידע שהגיע לאגף המודיעין של מרחב לכיש של המשטרה, הצביע על חייבטוב כמעורב בפרשה, זמן קצר לאחר שהורשע בהצתת הבית בו התגוררה בת זוגו עם ששת ילדיהם. הוא נידון אז לחמש שנות מאסר בפועל. חוקרי המשטרה העבירו אותו בין תאי מעצר שונים, ביחד עם אדם נוסף, עבריין שהסכים לשמש כמדובב משטרתי. בעת ששהו השניים בבית המעצר בקריית מלאכי בחודש פברואר 2006, הוקלטו דבריו של חייבטוב אל המדובב, בהם הוא התוודה על מעורבותו בשוד וברצח.

עורכי הדין חגית לרנאו ודימטרי ורניצקי מהסנגוריה הציבורית, כפרו בשמו של חייבטוב בהאשמות כלפיו. הם ניסו להציג את הודאת המדובב כבלתי קבילה וניסו להציגו כלא אמין. אולם במהלך הדיונים המשפטיים, הדהים חייבטוב את עורכי הדין שלו, כשאמר לשופטים כי הוא חש כחוטא מועד: "אני רוצה בנימוס להגיד משהו. הבן אדם שהכי חטא בחיים זה אני. בעולם הזה, זה אני. אני לא צריך אף אחד שיעזור לי. בבקשה, תעשו את ההחלטה שלכם לפי מה שאמרו לכם, תעשו את העבודה שלכם כמה שיותר מהר ותסיימו. אם אתם רוצים לתת לי מאסר עולם אז תודה לאלוהים ששלח אתכם אלי והעמיד אותי בפניכם", אמר.

המשטרה ביצעה מספר תרגילי חקירה נוספים. בין היתר, אפשרו החוקרים למדובב "להבריח" טלפון סלולרי לתא המעצר שלו, בשובו מחופשה. לדברי השופטים, "המדובב החדיר לתא המעצר טלפון נייד, כחלק מתרגיל חקירה ואפשר לנאשם לשוחח באמצעותו כאוות נפשו. השיחות הוקלטו. הנאשם שוחח עם קרוביו וחבריו אודות 'ממוקה', שכן, ביקש לוודא כי הוא אכן נפטר. אגב השיחות עם קרוביו, בין לבין, התוודה הנאשם בפני המדובב על מעשי השוד והרצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully