וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני נוער הפגינו מול ביהמ"ש: "כולנו משפחת קרפ"

28.4.2011 / 12:12

כ-30 בני נוער הפגינו מול ביהמ"ש המחוזי בת"א במחאה על זיכויים של תוקפי אריק קרפ מאשמת רצח. אחד המפגינים: "החלטת השופטים נותנת גיבוי לעבריינים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: גדי וינסטוק)

יממה לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה את תוקפיו של אריק קרפ מאשמת רצח, הפגינו בצהריים (חמישי) כ-30 צעירים לפני גיוס מחוץ לרחבת בית המשפט בעקבות הכרעת הדין. בני הנוער נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר, "כולנו משפחת קרפ", "עשיתם לינץ' בביטחון".

אלמנתו של אריק קרפ, שרה, שלא הגיעה להפגנה, אמרה הבוקר, כי "רצח אכזרי כזה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. אין ספק שהציבור בישראל מבין את זה היום ועל כן בוחר להביע את ההזדהות. אני מקווה שגם מערכת המשפט תבין את הסכנה הזו. אני מודה לכל מי שבחר להגיע ולהביע מחאתו היום".

הפגנה מחוץ לבית משפט בתל אביב על הכרעת הדין של אריק קרפ, אפריל 2011. נמרוד סונדרס
בני הנוער נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר, "כולנו משפחת קרפ", "עשיתם לינץ' בביטחון". ההפגנה בתל אביב, היום/נמרוד סונדרס

ראש המדרשה "תבור" בנצרת עילית, עמיחי שיקלי ממארגני ההפגנה, אמר כי "לא מדובר בהפגנה מכוונת נגד השופטים, אלא נגד חוסר הצדק שנעשה. אנחנו לא משפטנים ולא יודעים אם הבעיה היא בכנסת או במערכת המשפט אבל התוצאה הסופית היא בעייתית. אנחנו במדינת ישראל לא מרגישים בטוחים".

ראש תנועת "השומר החדש", יואל זילברמן, שארגן ביחד עם שקלי את ההפגנה אמר, כי "החלטת השופטים לפיה לא מדובר ברצח כיוון שלא היה תכנון מוקדם בעצם נותנת גיבוי לעבריינים. אנחנו יודעים שבדור שלנו שום דבר לא נעשה בתכנון. הכל נעשה מעכשיו לעכשיו".

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה אתמול את שלושת הנאשמים בהריגתו של קרפ מעבירת הרצח, ובמקום זאת הרשיע שניים מאותם הנאשמים, ג'מיל עדס ועבד אלרחמן עדס בעבירות של הריגה ותקיפה בנסיבות מחמירות. הם קבעו שהנאשם השלישי, קטין, ביצע את אותן עבירות - אולם ניתן יהיה להרשיעו רק לאחר תסקיר. השופטים קבעו כי למרות אכזריות התקיפה, לא הוכח כי השלושה התכוונו להמית את קרפ בעת שהלך עם בתו ואשתו בטיילת בתל אביב. עם זאת, הם קבעו כי השלושה היו יכולים לצפות את תוצאת התקיפה, ולכן מדובר בהריגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully