וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין נכנסו לשכם ומנסים להגיע לקבר יוסף

27.4.2011 / 23:18

עשרות פעילים, חבריו של בן יוסף לבנת שנהרג השבוע במקום, הצליחו להסתנן לעיר והם מנסים להגיע למתחם הקבר. צה"ל פתח בסריקות בניסיון לעצור אותם, ואף ירה מספר פצצות תאורה

כשלושים פעילי ימין מגרעין שכם, הצליחו לעקוף הערב (רביעי) מחסומים שהציב צה"ל באיזור שכם ולהכנס אל תוך העיר, במטרה להגיע לקבר יוסף. צה"ל פתח בסריקות אחר חברי הקבוצה ואף ירה מספר פצצות תאורה במטרה לאתרם.

הפעילים, חבריו של בן יוסף לבנת שנהרג בתקרית בקבר יוסף בתחילת השבוע, הכריזו עוד קודם לכן היום על כוונתם להגיע הלילה למתחם הקבר ולהתפלל במקום. לדברי הפעילים, אם צה"ל ימנע מהם כניסה לשכם, "הדבר יחשוף את פרצופו האמיתי של הצבא, שאינו מעוניין בכניסת יהודים למתחם הקבר". עוד אמרו חברי הגרעין כי "המטרה היא בסופו של דבר להחזיר את הנוכחות היהודית לעיר ואם צה"ל אומר שכל מי שמתאם כניסה אכן נכנס, הרי שאחרי שהודענו להם על כוונתו, אין סיבה שלא יאפשרו לנו להיכנס".

השרה לימור לבנת, דודתו של בן יוסף לבנת, אמרה היום בדיון בכנסת כי אין להאשים את המתפללים בגרימת האירוע שכן "שום שאלה של תיאום או חוסר תיאום אינה עילה לעונש מוות, לרצח". לבנת הוסיפה כי "קבר יוסף הוא אחד משלושה אתרים עליהם מצוין בתנ"ך בפירוש כי נקנו בכסף מלא. על פי הסכמי אוסלו, הקבר נשאר באחריות ישראל כמובלעת בשטח A ". לבנת סיימה בפנייה אישית לראש הממשלה בה דרשה: "צריך לאפשר ליהודים להתפלל בקבר יוסף בדיוק כפי שיש לנו גישה חופשית לתפילה במערת המכפלה בחברון ובקבר רחל אמנו, בדיוק כפי שסוכם עם הפלסטינים באוסלו, וכפי שהיה לפני אוקטובר 2,000".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully