וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אראל מרגלית לראשות העבודה: "אביא הנהגה אחרת"

27.4.2011 / 17:55

"זה לא פשוט אבל החלטתי לפעול ולהתמודד על ראשות מפלגת העבודה" - כך הכריז איש העסקים אראל מרגלית במהלך כנס למתנדבי שנת שירות. "המסר של פרץ ויחימוביץ' הוא טוב, אך צר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: אמיר קוטיגרו)

איש העסקים אראל מרגלית הודיע הערב (רביעי) באופן רשמי כי יתמודד על ראשות מפלגת העבודה. בכנס של "בקהילה" למתנדבי שנת שירות, הודה מרגלית כי היו לו התלבטויות. "זה לא פשוט אבל החלטתי לפעול, כמו שהחלטתם לעשות את שנת השירות שלכם, הגיע הזמן בשבילי לעשות את השירות שלי. החלטתי להתמודד על ראשות מפלגת העבודה. אני אביא איתי מנהיגות אחרת שתדבר בקול רם וצלול ותשמור על עקרונותיה". מרגלית הוסיף כי "כדי שהמפלגה תחזור להיות רלוונטית, חייבים לעשות בה מהפכה, לא פחות. מפלגת העבודה בראשותי תציג את היזמים במרכז העשייה הציונית. היא תאמר לכולם, 'אלה האנשים שיקפיצו את מדינת ישראל'. החלטתי להודיע זאת כאן, כי אתם המופת של החברה הישראלית". מרגלית הצטרף ליצחק הרצוג, עמיר פרץ, שלי יחימוביץ', שלמה בוחבוט וכן עמרם מצנע שהודיעו על מועמדותם.

"העבודה היום זקוקה למנהיגות חדשה. יש שם אנשים טובים, אבל אנשים מחפשים משהו אחר", השיב מרגלית לשאלת וואלה! חדשות האם החליט לרוץ לראשות המפלגה בעקבות אכזבתו מעמיר פרץ, בו תמך מאז 2006. "אם נעשה מהפכה נעשה שינוי. עמיר פרץ הביא מסר חברתי ואכן תמכתי בו ב-2006. היום זה לא הזמן שלו, ואני מצפה ממנו שהוא יתמוך בי".

מרגלית התייחס גם למועמדותה של ח"כ יחימוביץ' ואמר: "המסר של פרץ ויחימוביץ' הוא טוב, אך הוא צר. צריך מסר של צמיחה צודקת, אי אפשר להתפתח רק סביב נושאים חברתיים בלבד בלי שיכנסו לכך את המסר הכלכלי". לדבריו, "הגיע הזמן להחליף דיסקט, אפשר לעשות זאת רק עם מנהיגות חדשה. העבודה צריכה להחליט אם היא רוצה לחזור למרכז העשייה הפוליטית של מדינת ישראל. מסר חברתי - כן, אבל עם מסר כלכלי חדש שלא מדבר רק על איך מחלקים את העוגה, אלא איך משלשים ומרבעים אותה".

מרגלית התייחס לנושא המדיני ואמר כי: "הרוויזיוניסטים מדברים על גבולות ירושלים, אנחנו עושים בשביל התוכן של ירושלים. הציבו מספר דרכים שמציעות פתרונות שונים גם לירושלים. אנחנו לא מחשיבים 20 כפרים שנמצאים בשטח המוניציפאלי של ירושלים. כשאובמה הגיע למזרח התיכון הוא פספס את העיר. זו לא הייתה צריכה להיות קהיר, זו הייתה צריכה להיות ירושלים. ירושלים היא ההזדמנות הגדולה של המזרח התיכון, שניתן להוציא ממנה מסר חדש".

"אני נכנס למפלגה כדי לעשות מהפיכה"

מרגלית יישאר בפוליטיקה, גם אם יפסיד בהתמודדות על ראשות המפלגה. "אני מגיע לשלב הבא אליו אני מיועד - שלב של מנהיגות. יכול להיות שדרכי תהיה ארוכה, ואעבוד בכל מקרה עם האנשים שנמצאים בתוך המפלגה. אני נכנס למפלגת העבודה כדי לעשות מהפיכה. ובכל מקרה אהיה בה כדי לראות שהמהפיכה תקרה, ושהיא תקרה לקראת הבחירות הבאות".

אראל מרגלית נולד ב-1961 בקיבוץ נען. הוא בעל דוקטורט בפילוסופיה מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק. כיום הוא מנהל קרן הון הסיכון והקבוצה הבינלאומית JVP, שמרכזה בירושלים, ופעיל לקידום העיר. בשנת 2005 בחר בו עיתון העסקים פורבס לאחד מ-50 אנשי ההון סיכון הטובים בעולם, ברשימת "בעלי מגע הזהב" ("מידאס"), ובכך היה למשקיע הלא-אמריקני הבכיר ברשימה. במערכת הבחירות ב-2006 התייצב לצידו של עמיר פרץ, יו"ר מפלגת העבודה דאז. בשנת 2010 עיתון דה מארקר בחר בו כמנהל ההון סיכון הטוב ביותר בישראל.

אתמול פורסם כי יושב ראש מפלגת העבודה לשעבר, עמרם מצנע, צפוי להודיע ביום שלישי או רביעי הבא על מועמדותו לראשות המפלגה. בשבועות האחרונים מצנע התלבט ארוכות בעניין, ובערב חג הפסח שלח מייל לפעילים במפלגה, ובו רמז על כוונתו העתידית. "אני מוצא לנכון לעדכנך שאני קרוב למועד קבלת ההחלטה על חזרתי לפוליטיקה הלאומית, אם אחליט כך", כתב אז מצנע. "האפשרות הסבירה היא לחזור ולהתמודד על ראשות מפלגת העבודה, בהנחה שניתן לשנות את המפלגה ולהתאימה לאתגרי העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully