וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ צינור הגז: חברת החשמל מקיימת הערכת מצב

חברת החשמל נערכת לשיבושים באספקת החשמל נוכח פיצוץ צינור הגז ממצרים ובוחנת חלופות להבטחת האספקה. שר התשתיות: הסכם הגז מדגים את חשיבות הסכם השלום עם מצרים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בחברת החשמל מקיימים הבוקר (רביעי) הערכת מצב, במסגרתה תידון ההתמודדות עם פיצוץ צינור הגז הטבעי ממצרים לישראל. יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, ומנכ"ל החברה אלי גליקמן, ידונו בפעולות שיש לנקוט נוכח השיבושים באספקת הגז וכן ידונו בחלופות האפשריות להפעלת תחנות הכוח על מנת לספק את מלוא תצרוכת החשמל.

בחברת החשמל הדגישו עוד כי ישתמשו בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת למנוע שיבושים, ולנסות להבטיח המשך אספקה סדירה של חשמל, לרבות שימוש בדלקים חלופיים, בהתאם להוראות המשרד לאיכות הסביבה.

שר התשתיות, עוזי לנדאו, אמר הבוקר כי חברת החשמל ערוכה להתמודדות עם השיבושים. "עדיין נותר גז בצינור וחברת החשמל ערוכה להתמודדות עם המצב כאשר הוא ייגמר", אמר לנדאו בראיון לגלי צה"ל. לנדאו הדגיש את חשיבות הסכם הגז עם מצרים ואמר כי "ישנה חשיבות גדולה לשמירה על השלום עם מצרים והסכם הגז הוא שמבסס את השלום הזה".

סגן שר החוץ, דני אילון, התייחס אף הוא לתקרית ואמר כי "לאור חוסר היציבות האזורית, יש להאיץ את הפקת הגז הטבעי בישראל לצורך השגת עצמאות אנרגטית".

סמוך לשעה 6 בבוקר אלמונים חמושים פוצצו חלק ממסוף הדלק באל-סביל, מערבית לאל-עריש שבסיני, כך מסר גורם ביטחוני במצרים. לדברי הגורם, נפגע הצינור המוביל גז לישראל ולירדן. לפי הדיווח, הפיצוץ נעשה באמצעות מטעני חבלה וגרם לדליקה. "הרשויות סגרו את העברת הגז מהמקור המרכזי ופועלים לכיבוי האש", הוסיף הגורם. צינור הגז המצרי מעביר לישראל כ-40% מתצרוכת הגז שלה, המשמש בעיקר לייצור חשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully