וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להאג: תביעה נגד הרשות עקב הירי בקבר יוסף

26.4.2011 / 12:32

חסידי ברסלב בודקים אפשרות לפנות לבית הדין הבינ"ל בהאג, על מנת שזה יבחן את אירועי התקרית בקבר יוסף, בה נהרג בן יוסף לבנת. "התביעה תזים השמועות כאילו המתפללים ניסו לחטוף נשק"

חסידי ברסלב בוחנים אפשרות לפנות לבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, ולהגיש תביעה בינלאומית נגד השוטרים שהיו מעורבים בירי על המתפללים ביום ראשון האחרון בקבר יוסף וכן כנגד הרשות הפלסטינית. באגודת "יסוד עולם", המארגנת את הביקורים, החלו כבר באיסוף המסמכים הרפואיים ועדויות המתפללים שנכחו בתקרית בערב החג, בה נהרג בן יוסף לבנת, ונפצעו ארבעה מתפללים נוספים. כמו כן, הם החלו בהתייעצויות עם משפטנים במטרה להגיש תביעה בהאג.

כמו כן, החסידים מתכננים גם להגיש תביעה בערכאות משפטיות בישראל כנגד הרשות הפלסטינית בהתבסס על הסכמי אוסלו, במסגרתם נקבע כי תהיה גישה חופשית של ישראלים לקבר יוסף שבשכם ולבית הכנסת שלום על ישראל ביריחו.

"בשלב הזה אנחנו בודקים האם יש לתביעה שכזו בהאג סיכוי להצליח", אומר בנימין מחלב מארגון "יסוד עולם". מחלב הוסיף כי "אנחנו לא יודעים כי אכן מישהו יראה מזה כסף ואם כן אני בטוח שאיש לא ירצה לגעת בו, אבל עצם התביעה תזים את השמועות שמפיצים בכירי הרשות הפלסטינית בשכם כאילו המתפללים ניסו לדרוס שוטרים או לחטוף נשק. הגשת התביעה תביא לכך שבפעם הבאה הפלסטינים יחשבו פעמיים אם לפתוח באש על יהודים שבסך הכל רוצים להתפלל במקום שבו נקבע בהסכמי אוסלו שמותר לנו להתפלל בו וייעשה צדק עם המשפחות".

בתוך כך, בצה"ל ובמנגנוני הביטחון הפלסטיניים ממשיכים בחקירת האירוע. ככל הידוע בישראל, ארבעת השוטרים שהיו מעורבים בירי עדיין נחקרים בשכם. במנהל האזרחי מוסיפים לעמוד בקשר עם אנשי הרשות במטרה לקדם את החקירה. במקביל שיפצו הפלסטינים את מתחם קבר יוסף, לאחר שקירותיו הושחתו על ידי פלסטינים שהציתו צמיגים בוערים לאחר התקרית.

שניים מהמתפללים שנפגעו בירי ביום ראשון עדיין מאושפזים בבתי החולים. מצבו של אחד המתפללים, בן 18, מוגדר עדיין קשה, והוא מונשם ומורדם מאז התקרית, ונמצא בסכנת חיים. מתפלל נוסף מאושפז כשמצבו מוגדר בינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully