וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ יפעל באירופה למנוע הכרה במדינה פלסטינית

26.4.2011 / 1:11

רה"מ נתניהו מתכוון לצאת באמצע השבוע הבא לביקור מדיני בלונדון ובפריז, במטרה למנוע מהלך חד צדדי של הכרה במדינה פלסטינית. יאמר למנהיגים: "ההצהרה תרחיק את הפלסטינים מהמו"מ"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון לבקר באמצע השבוע הבא בלונדון, וככל הנראה גם בפריז, בכוונה להבהיר את עמדתה של ירושלים, השוללת הכרה חד צדדית במדינה פלסטינית. בסביבת נתניהו אומרים כי הוא צפוי לומר לבריטים ולצרפתים ש"עצם התמיכה בצעדים המתוכננים של האו"ם להכיר בספטמבר במדינה פלסטינית, מרחיקה את הפלסטינים מהמשא ומתן, משום שהם נוכחים לראות כי הם משיגים את רצונותיהם גם ללא משא ומתן שידרוש גם מהם ויתורים".

הביקור המדיני של ראש הממשלה הוא המשך לביקור שערך לאחרונה בגרמניה ובצ'כיה, ולביקור המתוכנן בעוד כשלושה שבועות לארצות הברית, שם הוא צפוי לשאת את "נאום בר אילן 2".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נפגש ביום חמישי שעבר עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ועם ראש הממשלה, פרנסואה פילון. לפי הדיווחים, הוא זכה מהשניים להבנות לפיהן הם יתמכו בתכניתו להכרזת עצמאות. לאחר הפגישה אמר אבו מאזן כי הנושא לא עלה בפגישה אך עמדתו של סרקוזי ידועה.

בבית הלבן עובדים על טיוטה להסכם שלום

בניגוד לעמדת עמיתיה מלונדון ופריז, קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אינה תומכת בתכנית הפלסטינים להכריז על מדינה עצמאית בספטמבר. לפי העיתון הגרמני "דר שפיגל", מרקל תסביר לאבו מאזן בפגישה הצפויה ביניהם מדוע עליו לסגת מתכניתו.

ב"ניו יורק טיימס" פורסם לאחרונה כי גורמים בבית הלבן עובדים על טיוטה להסכם שלום בין ישראל והפלסטינים. לפי הפרסום, "הגורמים טרם החליטו כמה מפורטת תהיה הטיוטה, או האם הנשיא אובמה יעביר אותה בנאום מתוכנן מראש". לדבריהם, אם אובמה אכן יציע תוכנית אמריקאית להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, היא עשויה לכלול ארבעה עקרונות הקשורים לסוגיות הליבה במשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully