וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב זעק על קבר לבנת: "יש לנו חוב לבני"

24.4.2011 / 17:10

מאות ליוו בי-ם את בן יוסף לבנת שנהרג בתקרית הירי בקבר יוסף מאש שוטרים פלסטינים. אביו: "אין מה להוסיף על פירעון שצריך להיפרע". השרה לימור לבנת על אחיינה: ”זה רצח בדם קר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

מאות ליוו היום (ראשון) בדרכו האחרונה את בן יוסף לבנת שנהרג הבוקר מירי שוטרים פלסטינים בקבר יוסף בשכם. בן יוסף, תושב ירושלים בן 24, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. דודתו, השרה לימור לבנת, ספדה לו בהלוויה בהר הזיתים בירושלים ואמרה כי "זו לא הייתה תקרית, זה היה רצח בדם קר. בניו הלך להתפלל בבוקר עם עוד יהודים, הם לא היו חמושים. רצחו אותם בדם קר כי הם יהודים".

לבנת סיפרה כי אחיינה "היה איש שמחה, עם ארבעה ילדים. הוא רק עשה טוב לאדם. כשאני שומעת שיש מי שמאמצים את הגרסה הפלסטינים, אני חייבת לומר שקשה לי לתפוס את הדברים האלה. שמעתי את הודעת שר הביטחון שאמר דברים נכונים. לפי כל ההסכמים שכם איננה של הפלסטינים ואנחנו נישאר כאן. הלוואי והוא הקורבן האחרון, יש לי הרגשה שלא".

לבנת התייחסה לדבריו של שר הביטחון אהוד ברק בצהריים, לפיהם הוא "מגנה בחריפות את הרצח של בן יוסף לבנת ופציעתם של חיילי הישיבה הבוקר סמוך לקבר יוסף בשכם. ברק הוסיף כי "אף תקלת תיאום אינה יכולה להצדיק אירוע מסוג זה וירי על חפים מפשע".

הנרצח בפיגוע ירי בשומרון, בן יוסף לבנת, אפריל 2011. באדיבות המשפחה
בן יוסף לבנת/באדיבות המשפחה

"הסאה גדושה כבר מזמן"

גם אביו של בן יוסף, נועם, ספד לו לקול קריאות המשתתפים לנקמה. "אי אפשר להוסיף על חוב מוחלט וטוטלי כזה, אין מה להוסיף על פירעון שצריך להיפרע. הנקמה היא לא נקמה חדשה על בניו, הסאה גדושה כבר מזמן".

מחקירת האירוע עולה כי שוטרים פלסטינים פתחו בירי לעבר קבוצה של כ-10 חסידי ברסלב שנכנסו לקבר יוסף בשכם על מנת להתפלל. הקבוצה סיימה את התפילה במתחם הקבר ובמהלך יציאת החסידים לרחבת החניה, הם החלו לברוח מהמקום והחל מרדף ובסיומו פתחו השוטרים הפלסטינים בירי.

שני כלי רכב ישראליים נפגעו מהירי. שלושה בני אדם נוספים נפצעו, אחד מהם באורח אנוש, השני באורח בינוני והשלישי באורח קל. ככל הנראה, המתפללים הגיעו למתחם הקבר ללא תיאום עם כוחות הביטחון הישראליים. קצינים של צה"ל והמנהל האזרחי הגיעו לשכם וקיימו הערכת מצב עם קציני המשטרה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully