וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס: "ישראל צריכה להציג תוכנית שלום"

רמי שני

22.4.2011 / 12:12

נשיא המדינה התייחס במהלך ביקור בדרום לפרסום ב"ניו יורק טיימס", לפיו הבית הלבן עוסק בהכנת טיוטה להסכם שלום באזור. "אם אנחנו לא רוצים תוכניות של זולתנו, צריך תוכנית שלנו"

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס הבוקר (שישי) לפרסום ב"ניו יורק טיימס", לפיו גורמים בבית הלבן עובדים על טיוטה להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. במהלך ביקור בכפר הסטודנטים עדיאל במושב אשלים שבנגב, אמר הנשיא כי "התוכנית עדיין לא הופיעה וזה הכל ספקולציות. מוקדם להתייחס, אבל הדרך הטובה ביותר אם אנחנו לא רוצים תוכניות של זולתנו, צריך שתהיה תוכנית שלנו, ואם נעשה אותה אחרים לא יעשו אותה. הבעיה היא לא להציע תוכנית שלום אלא לבצע את השלום".

פרס אמר בביקור כי ישראל צריכה ליזום תוכנית שלום משלה, ולא להסתמך על תוכניות שלום של מדינות אחרות. "אם אנחנו ניצור תוכנית משלנו, אחרים לא רוצים תוכניות של זולתנו צריך שתהיה תוכנית שלנו, ואם נעשה אותה אחרים לא יעשו אותה. הבעיה היא לא להציע תוכנית שלום אלא לבצע את השלום", דברי פרס.

ההסכם המדובר אמור לכלול ארבעה עקרונות הקשורים לסוגיות הליבה במשא ומתן. במסגרת ההגעה להסכם, צפוי נשיא ארצות הברית ברק אובמה לקרוא לישראל להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67' ואילו הפלסטינים יצטרכו לקבל מצדם את העובדה שלא יממשו את זכות השיבה. עוד נטען בפרסום ב"ניו יורק טיימס" כי אובמה יציע שירושלים תהיה בירה משותפת לישראל ולפלסטין ושהוא יעמוד על כך שביטחון ישראל לא ייפגע.

בירושלים לא הגיבו באופן רשמי לדיווח בארה"ב, אולם גורמים מדיניים אמרו לקול ישראל כי "אין ספק שהמדינות האחראיות במועצת הביטחון לא יאפשרו מהלכים חד-צדדיים, שיבקשו לכפות פתרון על הצדדים, ועמדת ארצות הברית היא שעדיפה הידברות מכפייה משום שהסכם יכולים ליישם רק הצדדים עצמם". הגורמים הוסיפו כי :ספק אם ירצה הנשיא אובמה להציג תכנית שתידחה מראש על ידי שני הצדדים: ישראל לא תסכים להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67', והפלסטינים לא יסכימו לוותר על זכות השיבה וכבר דחו בעבר הצעות להכיר בירושלים בירת שתי המדינות".

הנשיא פרס התייחס לדברים בסיור שערך בכפר הסטודנטים של עמותת "איילים-עדיאל" במושב אשלים בנגב. במקום הסתיימה היום הקמתן של 17 יחידות דיור, שבנייתן נעשית בידי הסטודנטים. פרס אמר כי "אנחנו רואים כאן תנועה עם המון השראה, כמות הכישרון והיכולות של הישראלים שראיתי כאן היא מדהימה. זה נראה כמו טאג' מאהל של המדבר. הבעיה היא לא לשנות את המדינה, אלא את האנשים בה וכאן הרוח משנה את פני האדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully