וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פתח נביל שעת': "נשתתף במשט לרצועת עזה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.4.2011 / 11:05

"איננו זקוקים לאישורים להגיע למולדתנו, לא מחמאס ולא מכוחות הביטחון הישראלים", אמר שעת', שהכריז כי ארגונו ישתתף במשט הבא לרצועת עזה. המשט צפוי לצאת לדרכו בסוף חודש מאי

בכיר פתח וחבר צוות המשא ומתן, ד"ר נביל שעת', אמר הבוקר (חמישי) כי ארגונו ישתתף במשט הבא לרצועת עזה בסוף חודש מאי. בראיון לרדיו א-שאמס בנצרת אמר שעת' כי מספר חברים בוועד המרכזי של פתח יקחו חלק במשט. שעת' לא ציין מי הבכירים שצפויים להשתתף. "איננו זקוקים לאישורים להגיע למולדתנו – לא מחמאס ולא מכוחות הביטחון הישראלים", הבהיר.

לפני כשבועיים פנתה ישראל לטורקיה בבקשה שתמנע את יציאת המשט לרצועה. שגריר ישראל בטורקיה, גבי לוי, אמר לעיתון הטורקי "הורייט" כי המסר מישראל לטורקיה לא כלל הסבר כיצד ישראל צפויה להגיב אם ספינות המשט ישוטו לעזה. "עמדתנו בנושא זה ידועה היטב. החוק הבינלאומי מתיר למדינות להתערב ולמנוע מספינות שמאיימות על הביטחון הלאומי שלהם להיכנס לשטחן".

לוי, כך על פי העיתון, העביר את הבקשה הישראלית למשרד החוץ הטורקי, אולם במשרד החוץ הטורקי אמרו לפני כשבוע כי התקבלה בקשה מישראל, אך הדבר אינו תלוי בהם: "האזנו למסר הישראלי ואמרנו להם כי מדובר ביוזמה של חברה אזרחית". במשרד החוץ הטורקי לא נידבו עוד פרטים על התשובה הטורקית.

נכון לעכשיו, כ-15 ספינות עתידות לצאת מנמלים שונים באירופה, ובהן גם הספינה 'מאווי מרמרה' שהשתתפה במשט הקודם ותפליג מטורקיה. מספר המשתתפים הצפוי במשט נע כעת בין 800 לכאלף, בהם גם עיתונאים, פעילי שלום בינלאומיים וחברי פרלמנט. בישראל ממשיכים להפעיל מכבש לחצים דיפלומטי על המדינות מהן יצאו הספינות, על מנת שימנעו את המשט הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully