וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הכלא: קצב יחגוג סדר אחרון עם המשפחה

רמי שני

18.4.2011 / 11:17

אחרי שנגזרו על הנשיא לשעבר 7 שנות מאסר, משפחת קצב מתכוננת לליל הסדר ומקווה שזו לא תהיה הפעם האחרונה שתחגוג בהרכב מלא. "הם יחגגו בבית הכנסת הפרסי בעיר"

מקורביו של עבריין המין משה קצב, נשיא המדינה לשעבר, מאמינים כי המשפחה תקיים את הסדר כפי שעשתה באופן מסורתי בכל השנים: "יש בקריית מלאכי בית כנסת של העדה הפרסית", סיפר חברו הקרוב של קצב, יצחק סלוקי, "בני המשפחה הם מהעדה הזאת. כל שנה, הם מתכנסים באולם של בית הכנסת וחוגגים שם את סדר הפסח. ככל שאני יודע, גם השנה הם יחגגו את החג בדרך זו".

לאירוע הסדר מגיעים בדרך כלל כל בני המשפחה בהם שבע האחים והאחיות ובני משפחותיהם. "מדובר במשפחה מאוד גדולה, מלוכדת, חמה ותומכת. כל אחת מהמשפחות מביאה איתה חלק מארוחת הסדר, הם יקראו את ההגדה, ישירו את השירים ותהיה אווירת חג. הם עושים ממש סדר כהלכתו". לדברי סלוקי, משה קצב משמש בדרך כלל כאב הסדר: "אני מאמין שהוא ישמש בתפקידו זה גם השנה".

עורך הדין ציון אמיר, המשמש כפרקליטו של קצב, ביקש שלא להתייחס לנושא. לדבריו, הוא לא נתן את דעתו על אופן הדרך שבה יציינו בני משפחתו של קצב את החג. הוא ציין עם זאת, כי הוא מקווה שלא תהיה זו לו הפעם האחרונה, לחגוג עם בני ביתו את החג.

נשיא המדינה לשעבר משה קצב בכניסה לבית המשפט לקראת הקראת גזר דינו,  מרץ 2011. AP
"הם עושים ממש סדר כהלכתו"/AP

משה קצב נידון לפני כחודש לשבע שנות מאסר, לאחר שהורשע באונס, הטרדה מינית, מעשים מגונים וניסיון לשיבוש הליכי משפט. הוא אמור להיכנס לכלא בתחילת חודש מאי, אולם פרקליטיו כבר הודיעו, כי בכוונתם לערער על ההרשעה וגזר הדין לבית המשפט העליון. על קצב נגזרו גם שנתיים מאסר על תנאי למשך שלוש שנים וכן עליו לפצות את קרבנותיו ב-125 אלף שקלים. 100 אלף מהם ל א' ממשרד התיירות והשאר למתלוננת המוכרת בכינויה ל'. כמו כן, הטיל בית המשפט קלון על קצב.

בני משפחתו של קצב, הדפו בימים האחרונים מאז הקראת גזר הדין, ניסיונות לקיים עימם ראיונות בתקשורת. למעט ראיון אחד שהעניק אחיו של משה, ליאור קצב, לאולפן 'פגוש את העיתונות' נמנעה כמעט המשפחה לנהל מגעים עם התקשורת. לאחר מעמד ההרשעה בהכרעת הדין, הסתגרו בני המשפחה בבית ומיאנו לצאת. הם קיימו שם את התפילות, בסיוע של מניין שהובא בכל יום במיוחד לשם כך.

"אני יכול להגיד, שאישתו גילה תומכת בו ועומדת לצידו כל העת", סיפר סלוקי, "היא שואלת אותו אם הוא קיבל את מה שהוא צריך, אם לקח את התרופות, אם אכל. ממש רעיה למופת". לדבריו, היא נמצאת בבית כל העת ודואגת גם למלא את מחסורם של המוזמנים.

בעקבות מתן הכרעת הדין וגזר הדין, הפסיקו רבים מהתושבים בקריית מלאכי לפקוד את בית משפחת קצב ולהביע כלפיו הזדהות, כפי שעשו כשנפתחה החקירה בעניינו וכמובן כשנבחר לנשיא. ליד הבית לא נראים בימים אלו מפגני תמיכה ומשמרות אוהדים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully