וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין דורשים: עונש מוות לרוצחים מאיתמר

פנחס וולף ויהושע בריינר

17.4.2011 / 14:11

נתניהו: "לא נעבור לסדר היום על טבח אזרחינו". חברי כנסת מהימין דורשים להטיל עונש מוות על רוצחי משפחת פוגל מההתנחלות איתמר: "צריך להפסיק להיות הפראיירים של המזה"ת"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) ללכידת החשודים בביצוע רצח חמשת בני משפחת פוגל מאיתמר. בנאום שנשא בטקס חילופי נציב שירות בתי הסוהר, אמר ראש הממשלה כי "הודענו על תפיסתם של שני המרצחים, שרצחו את משפחת פוגל באכזריות שקשה לתאר אותה. עודכנתי במהלך השבועות והימים האחרונים בהתקדמות החקירה ואני חייב לשבח את השב"כ והמשטרה שביקשו לוודא שהממצאים הם שלמים, לא רק לגבי תפיסת הרוצחים עצמם, אלא גם אלה שסייעו בידם". לדברי נתניהו, "נעשתה כאן עבודה גדולה מאוד שמבטאת את המחויבות שלנו לצדק. אני לא יודע אם תפיסת המבצעים נותנת מענה שלם, אבל בלעדיה אין אפילו מענה חלקי". נתניהו הוסיף כי אינו יודע "אם יש משהו שיכפר ויעודד את משפחות פוגל ובן ישי בכאב העמוק שלהם, אבל לפחות מדינת ישראל עמדה בהתחייבותה למצוא את המרצחים תוך זמן קצר".

פענוח הרצח עורר שוב את הקריאה בימין להטיל עונש מוות על רוצחים פלסטינים. לדברי סגן השר, איוב קרא (ליכוד), "חייבים להטיל גזר דין מוות על הרוצחים באיתמר כדי שיראו וייראו. מדיניות ההתרפסות הויתורים והחופש מגבירים את המוטיבציה אצל גורמים דמויי אדם, צמאי דם להרוג חפים מפשע, ולכן הגיע הזמן לשנות מדיניות זו".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), קרא אף הוא להעניש את הרוצחים בחומרה. "ללא עונש מוות בהליך מהיר, כל המאמץ היה מיותר", אמר בן ארי, "בית ההבראה הזמני בכלא מגידו, הוא פרס ודרבון לרוצחים הבאים. הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק להיות הפראיירית של המזרח התיכון: עונש מוות עכשיו".

שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין (ליכוד), הסביר כי הרצח הוא תולדה של מערכת החינוך ברשות הפלסטינית. "פרופיל מבצעי הטבח מלמד יותר מכל על ההסתה הפרועה של הרשות הפלסטינית נגד יהודים וישראלים. הסתה שמתחילה מינקות ומסתיימת בעידוד לרצח על ידי האדרת שמות הרוצחים בכיכרות וברחובות". עוד הוסיף כי על הרשות הפלסטינית לפעול מהר למיגור ההסתה כדי למנוע את הרצח הבא.

ח"כ יעקב כץ (האיחוד הלאומי), מסר בתגובה לפענוח כי "על ממשלת ישראל לא להתפאר בתפיסת הערבים הרוצחים אלא להתנהג בצורה ממלכתית ישראלית ולא גלותית. לא עוד להיות נגררים ומגיבים למאות מיליוני הערבים והמוסלמים צמאי הדם הסובבים אותנו ומבקשים לשסף גרונות כולנו ולדוקרנו בלבבותינו". הוא קרא לממשלה ליצור הרתעה שתמנע הישנות מקרים דומים בעתיד.

"הרוצחים כמו אדולף אייכמן"

עמדתם של חברי הכנסת מהימין זכתה לתמיכה של רבים מתושבי השומרון ובהתנחלות איתמר שוקלים לצאת בימים הקרובים בקמפיין שידרוש להעניש את המחבלים בעונש מוות. "יש חוסר סיפוק כי כבר ראינו מרצחים דוגמת סמיר קונטאר, שהשתחררו מהכלא הישראלי כגיבורים לאומיים ועם תואר שני על חשבון משלם המסים", אמר משה רונצקי, חברם של משפחת פוגל. "אנחנו מאמינים ששתי חיות האדם הללו צריכים לקבל עונש מוות ולא תנאי מאסר משופרים. זו הענישה המקובלת בעולם. יש קווים אדומים שאי אפשר לחצות, ולא מגיע לאנשים האלה לחיות. מעשים כאלה אינם נופלים ממעשיו של אדולף אייכמן".

רונצקי תקף גם את ההרתעה הישראלית, ודרש כי הצבא ינקוט ביד תקיפה כנגד הפלסטינים. "בעבר צה"ל היה מגיב באופן מיידי, אבל עכשיו אפילו לא מדברים על הריסת בית המרצחים", אמר רונצקי. "על חבריהם של המחבלים להבין שישראל לא תעבור על אירוע שכזה בשתיקה", הוסיף. ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, תקף את הרשות הפלסטינית, שעודדה לדבריו את מבצעי הרצח. "על כל הוזי השלום למיניהם להביט בתמונות ולראות את מפלצות האדם שמצמיחה מערכת החינוך המסיתה של 'הפרטנרים' שלהם כביכול, את גידולי הפרא הרצחניים והמפלצתיים של המחבל אבו מאזן".

עם זאת, מסיקה הציע בדבריו גם פתרונות מוכרים יותר. "התשובה הציונית הראויה והברורה שעל ממשלת ישראל לתת להם היום היא תנופת בנייה והעמקת השורשים בארץ ישראל". בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, תקף את שר הביטחון, שאשם, לדבריו, בהיעדר ההרתעה הישראלית. "לצד הזעזוע מהברבריות של הרוצחים הנפשעים, אי אפשר להתעלם מאובדן כושר ההרתעה מול הערבים בעקבות צעדי החולשה מבית מדרשו של שר הביטחון, בהסרת המחסומים ובחיזור אחר מחבלי הרשות אל מול רדיפה כלפי ההתיישבות. חלק בלתי נפרד ממניעת פיגועים נפשעים כאלה בעתיד הוא השבת ההרתעה מול המחבלים, אני לא בטוח שבהרכבה הנוכחי מסוגלת הממשלה לכך".

הבוקר הותר לפרסום כי השב"כ עצר את מבצעי הפיגוע שאירע באיתמר בחודש שעבר, בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל. השניים הם חכים עוואד, תלמיד תיכון בן 17, ושותפו, אמג'ד עוואד, סטודנט בן 18 – שניהם תושבי הכפר הסמוך עוורתא, המזוהים עם ארגון החזית העממית. ביניהם אין קשר משפחתי ישיר. חכים עוואד נעצר ב-5 באפריל, ואילו אמג'ד נעצר חמישה ימים אחריו. השניים הודו בחקירתם בביצוע הפיגוע, ואמרו כי הגיעו לאיתמר במטרה לבצע פיגוע "ולמות מות קדושים". השניים דקרו ארבעה מבני המשפחה בסכין, וירו למוות ברותי פוגל, אם המשפחה, באמצעות רובה M-16 שמצאו בהתנחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully