וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: לא היתה רשלנות בשמירה על דודו טופז

17.4.2011 / 9:33

דודו טופז התאבד ללא כל סיוע חיצוני - כך קבע שופט ביהמ"ש השלום ברמלה שהחליט שלא להגיש כתבי אישום נגד גורמים בשב"ס בעקבות ההתאבדות

אין מקום להגיש כתבי אישום נגד גורמים בשב"ס בעקבות התאבדותו של הבדרן דודו טופז בזמן ששהה במעצר - כך קבע בשבוע שעבר שופט בית משפט השלום ברמלה, חגי טרסי, ששימש כשופט חוקר שבדק את ההתאבדות.

בהחלטה, שהותרה הבוקר (ראשון) לפרסום, נקבע כי טופז התאבד ללא סיוע חיצוני, וכי לא נמצא ראיה המעידה על כך שמישהו היה מעורב בסיוע מוקדם או תכנון ההתאבדות. טופז שם קץ לחייו באוגוסט 2009, כשתלה עצמו באמצעות כבל חשמל אותו חיבר לברז בתאו בכלא ניצן ברמלה. לבקשת המשטרה, מונה עוד באותו יום שופט חוקר לבדיקת ההתאבדות. החקירה עצמה בוצעה על ידי מחלק ההונאה של מחוז מרכז של המשטרה.

החוקרים מצאו מסמך שכתב טופז מספר ימים לפני התאבדותו, בכתב סתרים שפענח אחיו, בו כתב: "שהקב"ה יעזור לי והכל יגמר קל. מהר. זובי. תוך ארבעה ימים. שלוש שניות לטובת הילדים מוטב ככה. לא בגלל העבר. בגלל העתיד. תאמינו לי. סליחה. חמישים אלף לאמברזביץ. חמישים אלף לאשתו של רמי - בזכותם! הכל אצל דברי אהבה זה לתת הכל! מתתי! בין כה לא נשאר הרבה...". התברר שטופז רצה לסייע לשני אסירים שהכיר, ואחד מהם גם סיפר שבעבר טופז התוודה על רצונו להתאבד, אולם הוא הניע אותו מכך.

נמצאו ליקויים בנהלים של השב"ס

החקירה נסובה גם סביב השאלה האם הייתה התרשלות שאפשרה לטופז, שהיה אסיר בהשגחה, להתאבד. מהחקירה עלה כי בשב"ס הקפידו על ההנחיות, בדקו מה מצבו של טופז כל חצי שעה, והיו מודעים לחשיבות שבהשגחה עליו, גם ביום מותו. עוד עולה מההחלטה, כי לטופז נערכה שורה של בדיקות פסיכיאטריות, כשבכולן הוא שלל קיומן של מחשבות אובדניות או תוקפניות. מנגד, עולה מחומר החקירה כי הוא סבל משינויים קיצונים במצבי רוח.

השופט חגי טרסי שלל את הטענות כי התנהלות גורמי השב"ס הובילה להתאבדות, אולם מצא כי היו ליקויים בנהלים של השב"ס בכל הקשור לתאי השגחה, כולל העובדה כי בתאים היו כבלי חשמל. אולם, קבע כי ההחלטה לאפשר הכנסת מכשירי חשמל, כמו שמרשים לשאר האסירים, בתא ללא נקודות עיגון גבוהות, כאשר איש לא שיער שניתן להתאבד באמצעות ברזים נמוכים, לא הייתה בלתי סבירה.

"לאחר שבחנתי את חומר החקירה שנאסף לא מצאתי מקום להוציא צו אישום כנגד גורם כלשהו בשל גרימת המוות ולפיכך אני מורה על סיום חקירת סיבות המוות בעניינו של המנוח", סיכם השופט. "לא נותר לי אלא להביע תנחומיי בפני בני משפחת המנוח ולבטא תקוותי כי יופקו כל הלקחים הנדרשים על מנת לצמצם ככל שניתן אובדן חיי אדם בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully