וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מובארק עלול לעמוד בפני עונש מוות

לפי העיתון המצרי "אל-אהרם" אם יורשע חוסני מובארק ויימצא אחראי להרג מפגינים הוא עלול לעמוד בפני הוצאה להורג. המשפט עלול להימשך כשנה

נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק עלול לעמוד בפני עונש מוות באם יורשע במתן ההוראה להרוג מפגינים במהלך ההפיכה במדינה בחודש פברואר, כך דיווחה אמש (שישי) התקשורת במדינה. העיתון "אל-אהרם" דיווח כי המשפט עשוי להימשך כשנה.

שלשום דיווח העיתון אל-מסרי אל-יום כי מובארק נשאל רבות בחקירתו על הוראות שנתן לכאורה להרוג מפגינים נגד משטרו. "לא נתתי לאף גורם הוראה להרוג מפגינים", פסק. "רק קיבלתי דיווחים מהמצב ברחובות. הפעם היחידה שדיברתי עם שר הפנים חביב עאדלי, הייתה כשביקשתי ממנו לא להתנגש עם מפגינים, ולהישמר מפני הסתננות של אנשים מבחוץ לתוך אותן הפגנות. אני זה שביקשתי מהכוחות החמושים לרדת לרחובות כדי להגן על המפגינים", טען.

בשבוע שעבר נודע כי הוועדה המצרית החוקרת את האלימות שננקטה כלפי אזרחים מצריים במהלך הפגנות המחאה נגד השלטונות קבעה במסקנותיה כי יש להאשים את מובארק ואת שר הפנים לשעבר חביב עאדלי ברצח. פרקליט המדינה במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, קיבל ביום שלישי את דו"ח הוועדה. הדו"ח מטיל על מובארק ועל עאדלי את האחריות המשותפת על הירי שבוצע לעבר האזרחים שהפגינו, על האלימות שננקטה כלפיהם ועל רצח בכוונה תחילה במהלך אירועי ההפיכה במצרים. הדו"ח קובע כי מובארק ועדאלי נושאים באחריות משותפת כמי שעמדו בראש המנגנון והוא דורש מהגורמים המשפטיים להאשימם ולא לאפשר להם להתחמק.

(עדכון ראשון: 21:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully