וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי האיטלקי שנרצח: "יותר פלסטיני מרוצחיו"

15.4.2011 / 14:20

פעילים בארגון זכויות האדם בו היה חבר ויטוריו אריגוני שנרצח הלילה בעזה המומים מהמקרה. לדבריהם, הוא החשיב את עזה כביתו והרצח אינו מייצג את תושבי הרצועה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד)

חבריו של ויטוריו אריגוני, פעיל זכויות האדם האיטלקי שנרצח הלילה (שישי) ברצועת עזה הביעו הבוקר זעזוע עמוק מהרצח והבטיחו כי לא יעזבו את הרצועה בעקבות התקרית. האווידה עאראף, מראשי תנועת הסולידריות הבינלאומית עם הפלסטינים - ISM בה היה פעיל אריגוני אמרה הבוקר לוואלה! חדשות כי "הוא היה אדם עם נשמה נהדרת, האנשים בעזה אהבו אותו והוא החשיב את עזה כביתו. כל הפלסטינים שאנו מכירים מזועזעים מהאירוע ויודעים שהרצח אינו מייצג את אנשי עזה. הוא היה יותר פלסטיני מהרוצחים שלו".

היא ציינה כי כרגע נותרו בעזה עוד ארבעה פעילים בינלאומיים של הארגון והם אינם חוששים לחייהם ולא מתכוונים לעזוב. "אנו כאן כדי להעביר מסר לעולם – שיראו מקרוב את השלכות הכיבוש הישראלי. ויטוריו לא היה רוצה שנצא מעזה, אלא נמשיך בפעילות".

אריגוני נמצא בעזה החל משנת 2008 וליווה פלסטינים, בעיקר דייגים וחקלאים ותיעד תקיפות ישאליות עליהם. הוא מוכר גם לשלטונות הישראלים, כאשר לפני כשלו שנים נעצר יחד עם דייגים בעזה על ידי כוחות חיל הים ונלקח למעצר בישראל, בסופו גורש משטחי המדינה. הוא חזר לעזה ב-2009, במשט השני שהגיע לרצועה.

מקווים שהרוצחים יובאו לדין

עאראף הוסיפה ואמרה כי היא "מבינה את הישראלים שחוששים שדבר דומה יקרה לגלעד שליט ובאופן כללי כל חטיפה או הרג של אדם היא אירוע נורא. אני מקווה מאוד ששליט וכל האסירים הפוליטיים ישוחררו בקרוב, אך על הישראלים להבין שבכל פעם שהם חושבים על גלעד שליט הפלסטינים חושבים על 8,000 האסירים הנמצאים בבתי הכלא הישראלים.

"בכל חברה יש פושעים ואני מקווה שהרוצחים יובאו לדין, אך האנשים שעשו את המעשה הזה אינם מייצגים את התרבות והתחושה הפלסטינית", טענה עאראף, "יש לנו מחלוקות פנימיות משלנו שצריכות להיות מופרדות מהסיכסוך עם הישראלים, אך הן אינן הופכות את ישראל לפחות אשמה. אילו הישראלים היו מסיימים את הכיבוש זה היה מאפשר לנו לפתור את המחלוקות הפנימיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully