וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובי מדריך הטיסה שנספה: "הוא אהב את השמים"

עידן אבני, קובי מנדל ואריאל נוי

14.4.2011 / 17:34

דוד (דייב) בכור היה מדריך טיסה ותיק. תקלה במנוע גרמה להתרסקות שבה הוא מצא את מותו עם שלושה מחניכיו. "כל התלמידים מצלצלים עכשיו ולא מאמינים שזה מה שקרה"

שמותיהם של שלושה מארבעת ההרוגים בהתרסקות המטוס האזרחי הקל, שאירעה הבוקר בשדה התעופה בבית הספר הטכני בחיפה, הותרו הערב (חמישי) לפרסום. ההרוגים הם דוד (דייב) בכור, מדריך טיסה בן 64 מקריית ים, ושניים מחניכיו - מוסטפא דראושה, 38, מנצרת עילית, ומשה בנסל, בן 56 מזכרון יעקב. שמו של ההרוג הנוסף עדיין לא הותר לפרסום.

ליליאן, אלמנתו של מדריך הטיסה שנהרג בהתרסקות, דוד (דייב) בכור, סיפרה בדמעות לערוץ 2 כי הוא היה מדריך מנוסה ותיק. "הוא היה כל כך זהיר, לא יכול להיות שזה קרה. כנראה שהוא באמת שמע משהו וביקש לחזור".

"הוא היה איש משפחה חם ואוהב", הוסיף קרוב משפחה של בכור בשיחה עם וואלה! חדשות. "טייס מוכשר מאוד, דוד נהדר, סבא נפלא ואבא אוהב ובעל נאמן. כל מי שהכיר אותו מספר עליו רק דברים טובים. הוא חי חיים שלמים ומלאים וכולנו מלאים בגעגועים ומתקשים להאמין על הטרגדיה שפקדה אותנו".

המשפחה הדגישה את אהבתו הרבה לטיס. "הוא מאוד אהב את השמים ועסק המון שנים בטיס. היו לו מעל 8,500 שעות טיסה. היה מאוד מנוסה ואנחנו תמכנו ובטחנו בו. כל התלמידים מצלצלים עכשיו ולא מאמינים שזה מה שקרה. הייתה פה אישה שהגיעה להודות לנו שהוא הציל אותה ממוות - המטוס נחת לכיוון האוטו בו היא נהגה וממש ברגע האחרון הוא הסיט את ההגאים – הוא היה מוכן להקריב לטובת האחר אפילו את חייו".

הקריב את חייו לטובת האחר

"רק אתמול טסתי איתו במטוס דו מנועי מחיפה, במסגרת של טיסת אימונים", סיפר אחד מחניכיו של בכור. "היה מאוד כיף לטוס איתו. הוא היה מאוד רגוע ומאוד מדויק. הוא מאוד הקפיד על ביצוע נכון של תרגילים ותמיד קרע לי את הצורה בשמירת גובה ונתוני טיסה. הוא היה אדם שמגיב מיד ובאופן נינוח על ביצועי החניכים. לי עצמי יש רישיון טיס ואני הייתי חניך שלו כדי לקבל רישיון על מנוס דו מנועי. קשה לי לדבר עליו בלשון עבר".

שלמה בנסל הותיר אחריו שלושה ילדים: דודי בן 25, עדי בת 22 ועדן בת 18. הוא עבד כ-30 שנה בחברת "אינטל" והיה אמור בחודשים הקרובים לקבל את רישיון הטיס. "הוא כל הזמן פחד מתאונות דרכים בכביש והיום במקרה ששמעתי על התאונה מיד נסעתי למקום", סיפרה אלמנתו אילנה. "איבדתי בעל וחבר אמיתי. אבא שתמך בילדים וחייך ועזר. זו אבדה גדולה שקשה לעכל".

מחקירה ראשונית של נסיבות ההתרסקות עלה כי בכור זיהה תקלה במנוע מיד לאחר ההמראה וניסה לבצע נחיתת חירום. המטוס הנמיך לנחיתה, אך התנגש בעצים בסמוך למסלול. מהפגיעה בקרקע נהרגו יושבי המטוס. צוות חקירה מיוחד פתח בבדיקת נסיבות האירוע.

"פחד מתאונות בכביש"

מוסטפא דראוושה, היה הבן הבכור במשפחתו, נשוי ואב לשתי בנות. התעניינותו בהפעלת מטוסים זעירים ללא טייס החלה כבר לפני מספר שנים, אז החל להטיס בשלט רחוק מסוקים ומטוסים קטנים, הצטרף לקבוצות ללימוד טיסה ונשאב לאהבה לטיס.

משפחתו של דראוושה סיפרה כי הוא קיבל לפני כשנתיים רישיון למטוס חד מנועי עם שני נוסעים, ואחר כך שידרג את הרישיון למטוס חד מנועי עם ארבעה נוסעים. באחרונה השקיע עשרות אלפי שקלים ברכישת מטוס ובשנים האחרונות התגורר עם הוריו בנצרת עילית.

"הוא היה טס פעמיים בשבוע" סיפר אחיו, דיאב. "העובדה שהוא טייס ערבי זה לא דבר פשוט ומובן מאליו. ישנם מעט מאוד טייסים ערבים בישראל שמתעסקים בתחביב ומקבלים רישיון. הוא הטייס הערבי הראשון שנהרג. אנחנו מאוד גאים שהוא היה טייס, הוא אהב את החיים".

מחקירה ראשונית של נסיבות ההתרסקות עלה כי בכור זיהה תקלה במנוע מיד לאחר ההמראה וניסה לבצע נחיתת חירום. המטוס הנמיך לנחיתה, אך התנגש בעצים בסמוך למסלול. מהפגיעה בקרקע נהרגו יושבי המטוס. צוות חקירה מיוחד פתח בבדיקת נסיבות האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully