וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטונות סוריה: "לא להרוג יותר מ-20 בהפגנה"

מסמך שחשף פעיל זכויות אדם מתעד ישיבה בהשתתפות בכירי ביטחון, בה ניתנו הוראות לרצוח את ראשי המפגינים, ולהכפישם באמצעות יצירת זיקה בינם ל"ציונים". בארה"ב מעריכים: המסמך אותנטי

מנגנוני הביטחון בסוריה תיכננו לחדור לשורות המפגינים נגד השלטון במדינה, ולהתנקש במנהיגיהם - אך לא יותר מ-20 בכל הפגנה. כך עולה ממסמך שנכתב, לפחות לכאורה, על ידי גורמי ביטחון בכירים בסוריה, ונחשף היום (חמישי) על ידי רשת MSNBC האמריקאית. המסמך הגיע לידי הרשת מפעיל זכויות אדם, שטוען כי מדובר בהוכחה לפשעי משטרו של הנשיא בשאר אסד. המסמך כולל גם תכנון להכפיש את שמם של יוזמי ההפגנות, בין היתר באמצעות יצירת זהות בינם ל"ציונים".

"זו עבודה של מדינת מאפיה", טען בראיון ל-MSNBC האיש שהעביר לרשת את המסמך - רדואן זיאדה, פעיל זכויות אדם סורי בולט הנמצא כיום בשבתון באוניברסיטה בארה"ב. לדבריו, קיבל את המסמך ממקורות שלו בסוריה. "זה ממש מפחיד", הוסיף.

הפגנה של נשים במחאה על מעצר בעליהן, מחוץ לעיירה ביידה, סוריה, 13 באפריל 2011. AP
מאות נשים הפגינו אתמול מחוץ לעיירה ביידה במחאה על מעצר בעליהן/AP

זיאדה העביר את המסמך לידי רשויות החוק האמריקאיות, שהודיעו כי הן בוחנות אותו כעת, וכי עדיין לא ניתן לקבוע אם הוא אכן אותנטי. עם זאת, גורם בכיר בממשל אמר ל-MSNBC, כי "בסבירות גבוהה" מדובר במסמך אמיתי: "זה ממש לא יהיה מפתיע אם יתברר ששלטונות סוריה משתמשים בשיטות מלוכלכות כדי לפגוע ביריביהם". בשגרירות סוריה בוושינגטון סירבו להגיב על הפרסום.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"ללמוד לקח מטעויות השלטונות בטוניסיה ובמצרים"

"אין לגלות כל רחמים כלפי מי שפוגע שמו של המנהיג העליון", נכתב במסמך, שאנשי MSNBC תרגמו את כולו לאנגלית. הוא אוסר על כל סיקור תקשורתי של המהומות במדינה, וקורא "להעניש כל מי שיפרסם כל ידיעה שפוגעת במדינה".

התאריך המופיע על המסמך הוא 23 במרץ - אז החלו המהומות במדינה להתפשט. מתוארת בו ישיבה שנערכה באותו יום במנגנון ביטחון הפנים, ששמות משתתפיה נכתבו רק בראשי תיבות. לפי ראשי התיבות ניתן להניח שנכח בה, בין היתר, מוחמד נאסיף חייבריק, סגנו של הנשיא אסד לענייני ביטחון, שאחראי בין היתר על הקשרים בין הממשל הסורי לאירן. אדם נוסף שככל הנראה נכח בה הוא הגנרל עלי מאמוק, יועצו של אסד לענייני ביטחון.

מטרת הפגישה, לפי הכתוב במסמך, הייתה לוודא שממשל אסד "ילמד לקח מהטעויות שעשו השלטונות בטוניסיה ובמצרים". לשם כך, מוצעים בו כמה צעדים: "ליצור זיקה בין ההפגנות נגד השלטון לדמויות שנואות על הציבור הסורי, בלבנון ובסעודיה, כמו גם לציונים ולאמריקה"; להפעיל סוכנים שיחדרו לשורות מארגני ההפגנות באמצעות זהויות בדויות בפייסבוק, לאסוף עליהם מודיעין ולהחדיר מידע שיכפיש דמויות מפתח "במטרה לפגוע במורל שלהם"; לחסום מבעוד מועד את המקומות בהם מתוכננות הפגנות, ולהחדיר בין המפגינים סוכנים סמויים ש"יזרעו כאוס".

הפגנה נגד שלטונות סוריה, דומא, פרבר של דמשק, 1 באפריל 2011. רויטרס
אחת ההפגנות בדומא, פרבר של דמשק/רויטרס

עוד מציע המסמך, כי "במטרה להטעות את האויב", יוחדרו צלפים בין המפגינים, שיקבלו הוראה לירות לעבר כוחות הביטחון, וכך "יעוררו את זעמו של הצבא נגד המפגינים". הנחיה נוספת: כל מקום שבו יוצאות ההפגנות מכלל שליטה, יש לבודד ולנתק אותו מקווי הטלפון והאינטרנט. לבסוף, מציע המסמך כי במקומות כאלו, "יש לעצור דמויות מפתח באזור, ואם המצב קריטי - להרוג אותם". עם זאת, לפי המסמך, מומלץ לא להגזים בהרג: "אסור שמספר ההרוגים יעבור את ה-20 בכל פעם, משום שהדבר עלול לעורר רעש ולגרור התערבות של גורמים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully