וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: גברי העיירה נעצרו - הנשים יצאו להפגין

משטר אסד ממשיך בצעדי הדיכוי: המשטרה פשטה בלילה על העיר בניאס והעיירה ביידה ועצרה מאות בני אדם - והיום יצאו נשותיהם וחסמו את כביש החוף. לראשונה: ההפגנות הגיעו לעיר חלב

צילום מסך

(צילום: מתוך יוטיוב. עריכה: אמיר קוטיגרו. קריינות: אביב אברמוביץ')

המחאה נגד השלטון בסוריה נמשכת, למרות הצעדים התקיפים של השלטונות. האירוע הבולט היום (רביעי) נרשם בעיירת החוף ביידה, סמוך לעיר בניאס שהייתה אחד ממוקדי המהומות העיקריים בשבוע האחרון. מאות מנשות העיירה יצאו היום עם ילדיהן לכביש החוף, חסמו אותו והפגינו במחאה על מעצרים המוניים של תושבי העיירה בידי הרשויות.

"לפחות 350 גברים נעצרו בביידה, ונשות העיירה רוצות את הגברים שלהן בחזרה", אמרו היום באגודה הסורית לזכויות אדם לרויטרס. לדבריהם, אנשי הביטחון פשטו על העיירה בלילה, עברו מבית לבית ועצרו תושבים רבים. גם בבניאס עצמה, בה נהרגו ביום ראשון ארבעה מפגינים, היו הלילה פשיטות משטרתיות, בהן נעצרו, לפי ארגוני זכויות האדם, עוד כ-200 תושבים.

"הם הביאו צוות טלוויזיה, והכריחו את העצורים לצעוק 'נקריב את דמנו ונפשנו בשבילך, בשאר', בזמן שצילמו אותם", סיפר לרויטרס עורך דין שנמצא בקשר עם התושבים. "סוריה היא מדינת משטרה במלוא מובן המילה", קובע אותו עורך דין, שביקש לא להזדהות הזדהה בשמו. "ברגע שהמשטר מרגיש שהוא נחלש, הוא הופך לאכזרי יותר".

טנקים של צבא סוריה שהוצבו סביב העיר בניאס, 11 באפריל 2011. רויטרס
טנק של צבא סוריה, השבוע מחוץ לבניאס/רויטרס

במקביל, נערכה היום הפגנה נגד השלטון בחלב, העיר השנייה בגודלה במדינה, שככל הידוע הייתה עד כה שקטה לאורך המהומות. לפי דיווחם של ארגוני זכויות אדם, כ-500 סטודנטים הפגינו בקמפוס האוניברסיטה בעיר. גם באוניברסיטת דמשק נערכה היום הפגנה, קטנה יותר בהיקפה. שתי ההפגנות פוזרו על ידי כוחות הביטחון, שגם עצרו כמה מהמפגינים.

שלטונות סוריה ממשיכים לדבוק בגרסתם, לפיה מאחורי המהומות בחודש האחרון במדינה עומדות "קבוצות חמושות" המופעלות על ידי "גורמים חיצוניים". היום אף שידרה הטלוויזיה הממלכתית במדינה "וידויים" של שלושה עצורים, שסיפרו כי קיבלו תשלום מחבר הפרלמנט הלבנוני המתנגד לסוריה, ג'מאל אל-ג'ראח, כדי לתקוף את כוחות הביטחון הסוריים. "קיבלנו הנחיות לארגן מפגינים מחוץ למסגד בדמשק", אמר אחד מהם, שזוהה בשם אנאס קנג'. "לאחר מכן קיבלנו הוראות להתחמש ולבצע 'התקפות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully