וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר בודק חבר: צוות מיוחד יבדוק את תנאי הח"כים

13.4.2011 / 12:47

ועדת הכנסת קבעה כי צוות בדיקה מיוחד בראשות ח"כ מאיר שטרית יבחן את תנאיהם של הח"כים והעוזרים הפרלמנטרים. ח"כ רותם: "לא מן הנמנע שהצוות ימליץ להוסיף עוזרים לכל ח"כ"

לאחר דיון סוער אישרה בצהריים (רביעי) ועדת הכנסת הקמת צוות בדיקה, שבראשו יעמוד ח"כ מאיר שטרית (קדימה), לבדיקת תנאי הח"כים והעוזרים הפרלמנטריים. חברי הכנסת יריב לוין, זאב אלקין (ליכוד), דוד רותם (ישראל ביתנו), עינת וילף (העצמאות) ואברהם מיכאלי (ש"ס). להצעה התנגדו הח"כים אילן גילאון ואיתן כבל.

יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין אמר בדיון כי "אני מצר על כך שמתרגמים את המעשה כניסיון של ח"כים לשפר לעצמם את התנאים. הרעיון לכך נולד במהלך עבודת ועדת הכנסת בשנתיים האחרונות כשהועלו הצעות רבות לגבי שינוי תנאי הח"כים ואופן עבודתם בשימת לב לתמורות הדרמטיות שחלו לאחרונה. לכנסת אין יכולת פיקוח מספקת על הממשלה. שטרית הסכים להקים ולעמוד בראש צוות חשיבה שינסה להתאים את דרך עבודתם של הח"כים לתקופה הנוכחית. כשהייתי עוזר פרלמנטרי ב-93' היה פה פקס אחד. קצב העבודה היה אחר. הצוות יבדוק הכל, גם תנאי שכר אם צריך, ויציג הצעות והמלצות".

חברי האופוזיציה מתחו ביקורת על הנושא. ח"כ איתן כבל (העבודה) אמר כי "אני מציע שנפתח את הדיונים של המושב הבא עם זה. כעת עיניים צופות בנו ודברים יוצאים מפרופורציה". בתגובה, אמר לוין: "תמיד יוצאים מפרופורציה. האם אי אפשר להקים בכנסת צוות חשיבה? מטרידה אותי העובדה שאין לנו יכולת לבצע פיקוח אמיתי. במקום שנברך איש אופוזיציה שבא לבדוק איך אפשר לשפר את עבודת חברי הכנסת תוקפים אותו. אין על השולחן שום הצעה להעלות את שכר הח"כים".

ואילו ח"כ דוד רותם אמר כי "זה לא בושה לדבר על שכר של ח"כים. יש אנשים שבאו לכנסת והפסידו הרבה כסף. לא צריך לפחד מהכותרות בעיתונים. אני מאמין שהצוות צריך לעסוק בתנאיהם של העוזרים הפרלמנטריים. לא מן הנמנע שהצוות ימליץ להרחיב את צוות העוזרים של הח"כים משניים לשלושה, להגדיל את תקציב הייעוץ ועוד". חבר הכנסת מיכאלי שהצביע בעד הקמת הצוות אמר לאחר ההצבעה כי יתנגד להעלאת נושא שכר חברי הכנסת בדיוני בוועדה. "חברי כנסת אינם מורמים מעם, הם משרתי ציבור וכך ראוי לנהוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully