וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד יבקש מידידות הרשות: הכירו במדינה העצמאית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.4.2011 / 7:00

צעד נוסף לקראת עצמאות? על רקע פרסום דו"ח האו"ם בנוגע למוכנותה למדינה עצמאית, יבקש היום רה"מ הפלסטיני מהמדינות התורמות לה כלכלית גם את סיוען הדיפלומטי בהקמת מדינה פלסטינית

על רקע פרסום דו"ח האו"ם, הקובע כי הרשות הפלסטינית מוכנה להקמת מדינה, יתכנסו היום (רביעי) בבריסל נציגי המדינות התורמות לרשות הפלסטינית. גם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, שזכה לצד יו"ר הרשות אבו מאזן לשבחים בדו"ח האו"ם, ישתתף בכנס ויעדכן את המדינות לאן הועברו כספי תרומותיהן. פיאד צפוי לומר שמרבית הכספים הושקעו בהקמת מערכות הבריאות, החינוך, המים, המשפט והדיור של המדינה העתידה לקום. אלא שבניגוד לשנים קודמות, הפעם יציג רה"מ הפלסטיני גם סוגייה נוספת: "בנוסף לסיוע כלכלי שבכוונתו לבקש, כמדי שנה בכינוס המדינות התורמות, בכוונת פיאד להציג את הדו"ח שהכינה הממשלה הפלסטינית על מוכנותה להקים מדינה עצמאית, ולהעלות בקשה פוליטית", אמר לוואלה! חדשות ד"ר רסאן חטיב, דובר הממשלה הפלסטינית.

חטיב הוסיף כי פיאד "יבקש מנציגי המדינות התורמות שיתמכו בכוונה הפלסטינית להקים מדינה פלסטינית עצמאית. זה מה שיהיה השנה שונה מפעמים קודמות". כמו כן, אמר חטיב כי "ננהל שם דיון פוליטי על הצעדים שעל הקהילה הבינלאומית לנקוט במטרה לתמוך בכוונה הפלסטינית להקים מדינה פלסטינית. אנו מקווים שתגובת המדינות התורמות תהיה חיובית, הן לבקשת הסיוע הכספי והן לבקשת התמיכה הפוליטית". ד"ר חטיב אמר עוד כי היעד המרכזי עבור הפלסטינים הוא ספטמבר 2011, שכן אז הם צפויים לבקש מהאו"ם להכיר במדינה פלסטינית עצמאית.

אתמול, כאמור, פרסם המתאם המיוחד לתהליך השלום במזרח התיכון מטעם האו"ם, רוברט סרי, דו"ח בו קבע כי מנגנוני השלטון שנבנו ברשות "מוכנים לתפקד כמדינה" וכי "המכשולים העיקריים בפניהם נובעים מהכיבוש הישראלי ומהסוגיות הלא-פתורות בסכסוך הישראלי-פלסטיני". סרי קובע כי "בשישה תחומים שבהם האו"ם מעורב נמצא כי הרשויות הממשלתיות מספיקות כדי לתפקד כרשויות של מדינה".

בדו"ח שגיבש לקראת הכינוס בבריסל ותוכנו פורסם השבוע בכלי התקשורת, כתב פיאד: "אני מאמין שמוסדות השלטון שלנו הגיעו עתה לדרגת מוכנות גבוהה, המאפשרת להם ליטול את כל האחריות המגיעה יחד עם ריבונות על השטחים הפלסטיניים הכבושים כולם". הוא הדגיש, לצד זאת, כי ללא סיום הכיבוש הישראלי, לא ניתן יהיה לממש את ההישגים הללו: "ללא שינוי בסטטוס-קוו, האפקט החיובי של הרפורמות הפנימיות יהיה מוגבל בהיקפו ולא ישרוד זמן רב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully