וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: המהומות בסוריה - "מזימה אמריקאית-ציונית"

בניגוד לעידוד "ההתעוררות האיסלמית" בשאר מדינות ערב, לאירנים יש עמדה מעט שונה לאירועים אצל בעלת בריתם. ארגוני זכויות אדם: 200 נהרגו עד כה במהומות, השלטון מנע טיפול בפצועים

ההפגנות נגד השלטון בסוריה בשבועות האחרונים הן חלק מ"מזימה של המערב" שמטרתה להחליש משטר שתומך ב"התנגדות" במזרח התיכון - כך אמר היום (שלישי) ראמין מהמנפראסט, דובר משרד החוץ של אירן - בעלת בריתה הקרובה של סוריה.

בניגוד לשאר ההתקוממויות בעולם הערבי, שסוקרו בהרחבה באירן ותוארו כ"התעוררות איסלמית", המהומות בסוריה כמעט ולא דווחו באירן. בעדכון השבועי שלו לעיתונאים, התייחס אליהן היום מהמנפראסט באופן נדיר, ואמר כי "מה שקורה בסוריה הוא מעשה של גורמים מערביים, בייחוד האמריקאים והציונים. באמצעות כלי התקשורת הם מנסים ליצור הפגנה מלאכותית ולהעצים את דרישותיו של מיעוט קטן".

טנקים של צבא סוריה שהוצבו סביב העיר בניאס, 11 באפריל 2011. רויטרס
טנק של צבא סוריה, אתמול מחוץ לעיר בניאס, שם נהרגו ארבעה מפגינים/רויטרס

אחרי סוף שבוע סוער עם עשרות הרוגים, נראה כי בימים האחרונים נרגעו מעט הרוחות, בעוד כוחות של צבא סוריה מתפרשים סביב מוקדי המהומות, בין היתר בערים דרעא ובניאס. היום פרסם ארגון זכויות האדם הסורי "הצהרת דמשק" אומדן ביניים, לפיו מניין ההרוגים בהפגנות מגיע כבר ל-200. "ההתקוממות בסוריה זועקת עם 200 חללים, ולצדם עוד מאות פצועים ומאות עצורים", נכתב באיגרת ששיגר ארגון האופוזיציה לליגה הערבית. "השלטון נוהג בטרור כלפי האזרחים". הארגון קרא לליגה הערבית לנקוט ב"סנקציות פוליטיות, דיפלומטיות וכלכליות נגד המשטר הסורי, שממשיך ללכת בדרכיו של חאפז אל-אסד".

גם בארגון זכויות האדם Human Rights Watch התייחסו היום לדיכוי ההפגנות בסוריה, וטענו כי כוחות הביטחון הסוריים מנעו ממפגינים שנפצעו להגיע לבתי חולים ולא איפשרו לצוותים רפואיים לטפל בהם, במהלך ההפגנות ביום שישי האחרון בדרעא ובפרבר דומא של הבירה דמשק. "זו התנהלות לא אנושית ולא חוקית", אמרו בארגון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מתוך סרטון חובבים: הלוויה של הרוגי המהומות בעיר דרעא, דרום סוריה, 9 באפריל 2011. רויטרס
מתוך סרטון חובבים: מפגינים בעיר דרעא בסוף השבוע/רויטרס

בתוך כך, העיתון "אל-חיאת" היוצא בלונדון דיווח היום כי נשיא סוריה, בשאר אסד, נפגש שלשום עם משלחת של תושבי דומא והביע את תנחומיו על האזרחים שנהרגו מאש כוחות הביטחון. מקורות סוריים בכירים סיפרו לעיתון כי אסד שמע מהתושבים מה ניתן לעשות כדי להימנע מההפגנות. "חברי המשלחת הבהירו כי הם מתנגדים לכל גילוי של אלימות והוסיפו כי הם שמחים על הקמת ועדת החקירה לבדיקת אירועי האלימות בהפגנות", נאמר בדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully